معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی؛

نیمی از تخلفات اقتصادی در خراسان رضوی گرانفروشی است

محمدجواد ساعدی گفت: در تیر ماه امسال بیش از ۲۹۰۰ شکایت مردمی، گزارش ستاد خبری و ناظرین افتخاری دریافت و رسیدگی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدجواد ساعدی معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: دریافت و رسیدگی به موقع گزارش‌ها و شکایت‌های مردمی از اولویت‌های کاری معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی است. در تیرماه سال جاری، ۲۹۳۴ گزارش شکایت مردمی، ستاد خبری و ناظرین افتخاری به صورت حضوری و تلفنی دریافت و رسیدگی شده است.

او افزود: از نظر نوع تخلف کشف شده در پیگیری گزارشات و شکایات به ترتیب گرانفروشی با ۵۰ درصد، کم فروشی با ۱۲ درصد و عدم درج قیمت با ۱۱ درصد بیشترین تخلفات را شامل بوده است.

معاون سازمان صمت ادامه داد: موضوع گزارشات در بخش کالایی شامل نان، میوه و تره بار، مرغ و در بخش خدمات رستوران، تعمیرات خودرو و خدمات مشاورین املاک بوده است.


بیشتر بخوانید


ساعدی بیان کرد: بازرسان پس از رسیدگی به شکایات و گزارشات، ۷۶۴ واحد متخلف را شناسایی کردند و برای ایشان پرونده تخلف به ارزش ریالی ۲۶ میلیارد تنظیم شد و جهت رسیدگی به شعب تعزیرات حکومتی در استان ارسال شده است.

او تصریح کرد: درجهت تسریع در احقاق حقوق شاکیان و جبران خسارت وارده در مواردی که موضوع شکایات موضوع عمومی و فراوانی نبوده و واحد صنفی دارای سابقه تخلف نداشته است قبل از تشکیل پرونده تخلف، مصالحه و جلب رضایت شاکیان انجام شده که به همین منظور ۳۵ شکایت جلب رضایت شده و بیش از ۱۰ میلیارد ریال در تیرماه ۱۴۰۰ به آنان مسترد شده است.

 

انتهای پیام//ر.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.