در طول یک هفته؛

ردیابی ۵۰ هواپیما و پهپاد جاسوسی از سوی رادار‌های روسی

روزنامه رسمی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد رادار‌های روسی ۵۰ هواپیمای خارجی را که در مرز‌های دولتی روسیه عملیات شناسایی انجام دادند، ردیابی کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد رادار‌های روسی طی یک هفته ۵۰ هواپیمای جاسوسی و پهپاد‌ خارجی را که برای انجام عملیات شناسایی در نزدیکی مرز‌های این کشور دیده شدند، ردیابی کردند.

کراسنایا زوزدا، روزنامه رسمی وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه گزارش داد: رادار‌های روسی ۵۰ هواپیمای خارجی را که طی هفته گذشته در نزدیکی مرز‌های دولتی روسیه در حال انجام عملیات شناسایی بودند، ردیابی کردند.

اینفوگرافیک روزنامه نشان می‌دهد که ۴۰ هواپیمای جاسوسی خارجی و ۱۰ هواپیمای بدون سرنشین در هفته گذشته در مرز‌های دولتی روسیه عملیات شناسایی هوایی انجام دادند. تمام پرواز‌های هواپیما‌های جاسوسی خارجی از سوی ایستگاه‌های راداری روسیه ردیابی شده است.

این روزنامه نوشت: هیچگونه نقض مرز دولتی روسیه مجاز نیست.

چندی پیش نیز، در پی ورود جنگنده اف‌جی‌آر-۴ نیروی هوایی آلمان بر فراز آب‌های دریای بالتیک، جنگنده «سوخو-۲۷» روسیه برای رهگیری آن وارد عمل شد.

سوخو-۲۷ روسیه پس از آنکه جنگنده آلمانی را رهگیری و آن را وادار به خروج از اطراف مرز‌های هوایی روسیه کرد، به پایگاه هوایی خود برگشت.

بنابر این گزارش، رهگیری بر طبق تمام موازین بین‌المللی انجام شد. نقض مرز‌های دولتی روسیه توسط جنگنده آلمانی رخ نداد.

پیشتر، وزارت دفاع  روسیه اعلام کرد این کشور قصد دارد قرادادی برای به‌کارگیری ۱۰ سامانه دیگر از پدافند دفاع موشکی اس-۵۰۰ (S-500) و چندین سامانه ضدموشکی را منقعد و به این وسیله پدافند هوایی خود را تقویت کند.

این منبع زمان تحویل گرفتن این تجهیزات را در نیمه اول سال ۲۰۲۲ اعلام کرد. پیش‌تر سامانه روسی اس-۵۰۰ توانست یک موشک بالستیک را رهگیری و منهدم کند.

اکنون رسانه‌های روسی می‌گویند این نوع سامانه موشکی قادر به رهگیری موشک‌های مافوق صوت نیز هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار