گشایش مرکز اسناد و مفاخر دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: نخستین مرکز اسناد و مفاخر دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، در واحد مشهد راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سعید خیاط مقدم معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: نخستین مرکز اسناد، مفاخر، کتابخانه‌ها و موزه‌های دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، در واحد مشهد راه اندازی شد.

او افزود: ما علاوه بر وجود اسناد زیاد در واحد مشهد و دیگر واحد‌های استان، مفاخر زیادی در حال بازنشستگی داریم که تاکنون محصولات ارزشمند بسیاری تولید و افتخارات زیادی هم کسب کرده‌اند که در جایی ثبت و ضبط نشده و ممکن است به مرور زمان به فراموشی سپرده شوند؛ لذا هیئت رئیسه دانشگاه تصمیم گرفت که مرکزی را برای نگهداری اسناد و مفاخر راه‌اندازی کند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد ادامه داد: این نخستین مرکز اسناد، مفاخر، کتابخانه‌ها و موزه‌های دانشگاه آزاد اسلامی در کشور است که برای راه اندازی این مجموعه، از مرکز اسناد آستان قدس رضوی، دانشگاه فردوسی و حوزه کتابخانه‌های دانشگاه کمک گرفته‌ایم و در این مرکز در کنار نگهداری اسناد و مفاخر، تاریخ شفاهی دانشگاه آزاد اسلامی را نیز به تصویر خواهیم کشید.

علیرضا غفوری مسئول امور کتابخانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی مشهد نیز با بیان اینکه آثار برجسته اساتید و کارکنان دانشگاه در بخش مفاخر این مرکز نگهداری می‌شود، گفت: اسناد املاک دانشگاه و اسناد فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در بخش اسناد مرکز نگهداری می‌شود و کلیه تولیدات دانشگاه از ابتدای تاسیس، وسایل شخصی اساتید برجسته دانشگاه و هدایا و کتاب‌های ارزشمند اساتید در بخش موزه‌ها نگهداری می‌شوند.

او افزود: به زودی سایت جامعی از این مرکز راه‌اندازی خواهد شد و آرشیو الکترونیکی کاملی از مرکز در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.