مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی مطرح کرد؛

ثبت بیش از ۴ هزار ولادت در خراسان شمالی

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی از ثبت ۴ هزار و ۶۲۳ ولادت در چهارماهه سال ۱۴۰۰ در خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علی زاهدی نیا مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: ثبت ۴ هزار و ۶۲۳ ولادت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با ۶.۲ درصد کاهش همراه بوده است.

 زاهدی نیا افزود: مجموع موالید ثبت شده تعداد ۲ هزار و ۳۷۳ پسر و ۲ هزار و ۲۵۰ دختر را شامل می‌ شود.

او گفت:  به ازای هر ۱۰۰ ولادت دختر ۱۰۵ ولادت پسر در خراسان شمالی به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی اظهار کرد:از کل موالید ثبت شده طی چهار ماهه سال جاری، ۳ هزار و ۱۰۲ واقعه شهری و ۱ هزار و ۵۲۱ واقعه روستایی است.


بیشتر بخوانید


به گفته زاهدی نیا با توجه به جمعیت میاندوره‌ای استان، نرخ خام حاصل از ثبت موالید در استان، ۱۵.۲ در هزار است که از متوسط کشوری نرخ ولادت که ۱۴ در هزار است بالاتر است.

 با توجه به گزارش ولادت‌های ثبت شده برحسب گروه سنی مادران، بیشترین فراوانی ولادت ثبت شده به گروه سنی مادران ۲۵-۲۹ سال با تعداد ۱۲۳۹ رویداد ولادت اختصاص یافته است.

مدیر کل ثبت احوال خراسان شمالی افزود: اسامی محمد، علی، امیرعلی، آریا و حسین به ترتیب با فراوانی ۶۷، ۶۶، ۶۶، ۵۲ و ۴۷ پنج نام منتخب پسران و اسامی فاطمه، زهرا، رستا، آوا و آسنا به ترتیب با فراوانی‌های ۸۰، ۵۳، ۵۰، ۴۷ و ۳۹ در جایگاه اول تا پنجم جدول فراوانی اسامی منتخب دختران قرار گرفته است. این امر نشان دهنده علاقه و ارادت مردم استان به خاندان عصمت و طهارت و در واقع بیانگر رفتار‌های فرهنگی مردم بر اساس آموزه‌های دینی است.

 شهرستان بجنورد با ثبت تعداد ۲ هزار و ۷۴۰ واقعه ولادت در چهار ماهه نخست سال جاری بالاترین میزان ثبت ولادت و شهرستان جاجرم با ثبت تعداد ۸۹ واقعه کمترین فراوانی در ثبت واقعه ولادت را دارا می باشد.

گفتنی است  با توجه به وضعیت ولادت‌ها در چهار ماهه اول سال جاری، جمعیت استان در پایان تیرماه ۹۸۹ هزار و ۸۳۲ نفر برآورد می‌ شود.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.