مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان:

مراسم عزاداری محرم با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام حقانی گفت: امسال مراسم عزاداری محرم با شعار «نسل به نسل درپناهت هستیم» و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در فضا‌های باز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان صبح امروز در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه حفظ سلامت مردم برای جریان مذهبی، هیئتی و متدین یک امر مهم است، گفت: پارسال این دغدغه وجود داشت که باتوجه به فضای محرم و آیین عزاداری سیدالشهدا (ع) به سلامت جمعی مردم نیز توجه اساسی شود.

او با بیان اینکه مقام معظم رهبری از رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در ایام محرم پارسال از سوی هیئتی‌ها قدردانی کردند، افزود: امسال هم با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و در فضای‌های باز آیین‌های عزاداری برگزار خواهد شد.

 حجت‌الاسلام حقانی تصریح کرد: تبعیت هیئتی‌ها از شیوه‌نامه‌ها موجب افزایش اعتماد کادر بهداشتی شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: از مدت‌ها قبل تیم کارشناسان تبلیغات اسلامی و وزارت بهداشت وارد بازنگری شیوه‌نامه‌های پارسال شدند و اکنون اولویت برگزاری آیین‌های عزاداری، در فضا‌های باز و با استفاده از ماسک، عنوان شده است.

حجت الاسلام حقانی با تأکید بر اینکه پخش نذورات در ایام ماه محرم بایستی به صورت بیرون بر باشد، تصریح کرد: باتوجه به اینکه پارسال استفاده از طبل وسنج در مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) ممنوع بود، امسال این ممنوعیت برداشته شده است.

او بیان کرد: شعار امسال در ایام محرم "نسل به نسل در پناهت هستیم" و "زیر علمت امن‌ترین جای جهان است" هستند و روضه‌های خانگی ممنوع، اما روضه‌های خانوادگی و برگزاری مراسم در حیاط خانه‌ها قابل برگزاری است.

حجت الاسلام حقانی تصریح کرد: سعی ما بر این است که هیئتی تعطیل نشود و همه هیئت‌ها برنامه‌های‌شان را با رفع نواقص انجام دهند و برگزاری مراسم با نام‌نویسی در سامانه بیرق امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.