استاندار خراسان شمالی:

سند آمایش خراسان شمالی منطبق با سایر اسناد استان باشد

استاندار خراسان شمالی گفت:پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالا اولویت توزیع اعتبارات تملک دارایی خراسان شمالی باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی گفت: در کشور اسناد مختلفی تهیه شده است، اما عمل به آن مهم است و باید بدون چانه زنی و انحراف از مسیر عملیاتی شود.

شجاعی با تاکید بر اینکه سند آمایش استان باید جدی گرفته شود و در تنظیم آن دقت لازم داشته باشیم، افزود: مشاور سند آمایش استان باید جمعی از دلسوزان و متخصصان بخش‌های مختلف باشد و این سند، سند مطالبه گری استان از سطح ملی باشد.

او عنوان کرد: در تهیه سند آمایش نگاه توسعه منطقه‌ای داشته باشیم و این بدان معناست که باید در تهیه این سند، استان‌های مجاور اثرگذار بر استان دیده شود و نقش قوی استان در منطقه به خوبی تشریح شود.


بیشتر بخوانید


شجاعی با بیان اینکه در تهیه این سند باید به اولویت‌ها و داشته‌های استان توجه کنیم، افزود: تعریف فعالیت‌ها متناسب با ظرفیت‌های موجودی هر منطقه باشد و توسعه ظرفیت‌ها مانند تکمیل زنجیره تولید بخش‌های مختلف هدف گذاری شود.

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان خراسان شمالی گفت: زمانی که سند آمایش استان به درستی تهیه و تنظیم شود تکلیفمان در چگونگی توزیع اعتبارات و زیرساخت‌ها مشخص است.

 شجاعی عنوان کرد: کمیته‌ای ویژه برای بازنگری سند آمایش استان تشکیل شود و تمامی دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌ها موظف به ارائه نظرات خود در خصوص این سند هستند.

او  با تاکید بر اینکه تهیه سند آمایش باید در دو بخش استانی و شهرستانی باشد، افزود: باید به دنبال انجام کار‌های بزرگ با تاکید بر بهره‌مندی از مزیت‌ها و ظرفیت‌های منطقه‌ای باشیم.

استاندار خراسان شمالی در خصوص اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای استان، گفت: در توزیع این اعتبارات تکمیل پروژه‌هایی با پیشرفت فیزیکی بالا و پروژه‌هایی که با اندک اعتباری قابل افتتاح هستند، باید اولویت باشد.

 شجاعی با تاکید بر اینکه مدیران سطح ملی شناخت کاملی از استان ندارند و ما به عنوان مدیران استانی در هزینه کرد اعتبارات باید دلسوز باشیم، افزود: باید سهم استان از اعتبارات در حوزه‌های مختلف را به خوبی بدانیم تا متوجه کوتاهی‌ها از سوی استان یا سطح ملی شده و آن را برطرف کنیم.

استانداری خراسان شمالی تعطیلی روز‌های پنجشنبه را فرصتی مناسب برای سفر‌های شهرستانی مدیران دستگاه‌های اجرایی دانست و از فرمانداران خواستار ارائه گزارش این سفر‌ها شد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.