باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

از عباس‌آباد تا پاستور با آقای معاون اول

بالاخره پس از گمانه‌زنی های بسیار برخی از چهره‌های دولت سیزدهم معرفی شدند؛ رئیس دفتر و معاون اول رئیس‌جمهور.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بالاخره انتظارها به پایان رسید و پس از گمانه‌زنی های بسیار زیاد برخی از چهره‌های دولت سیزدهم رونمایی شدند؛ رئیس دفتر و معاون اول رئیس‌جمهور.

روز گذشته بود که حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، طی حکمی محمد مخبر را به عنوان معاون اول رئیس جمهور منصوب کرد.

مخبر متولد سال ۱۳۳۴ در خوزستان، دارای مدرک دکترای مدیریت و برنامه ریزی توسعه اقتصادی و فرزند حجت الاسلام و المسلمین علامه عباس مخبر از منبری‌های سرشناس شهر دزفول است؛ سال ۱۳۸۶ بود که مقام معظم رهبری با حکمی وی را به ریاست فرمان اجرایی امام خمینی منصوب کرد، ستادی که ساخت واکسن برکت افتخار خوبی را نصیبش کرده است؛ او از یکشنبه رسما به عنوان معاون دولت سیزدهم انتخاب شد. موضوعی که باعث شد به سراغ برخی از چهره‌های سیاسی رفته و در باره این انتخاب از آنها نظرخواهی کنیم.

تحول گرا و جهادی بودن دو ویژگی ممتاز در محمد مخبر 

علیرضا شهبازی  رئیسکمیته دیوان محاسبات و امور مالی مجلس درباره  این انتخاب به ما گفت با توجه به شناختی که از معاون اول رئیس جمهور در سال های گذشته داشته ام، یکی از حرکت های ارزشمند معاون اول رئیس جمهور این است که مدیری موفق و بدون حاشیه ، فوق العاده تحول گرا است و در این مسئولیت می تواند به نفع کشور، رئیس جمهور  و مجموعه مدیریت کشور حرکت کند.

همه چیز درباره محمد مخبر

 موضوعی که مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) هم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان به گونه‌ای دیگر به آن اشاره کرده و گفته است که با آقای مخبر ارتباط کاری بیش از ۱۵ سال داشتم و او را به عنوان یک فرد سرباز ولایت، متخصص، متفکر و متعهد می‌شناسم که خستگی ناپذیر است و من همه این‌ها را جزو اوصاف او می‌دانم.

یوسف اصلانی رئیس موسسه خیریه بهشت امام رضا (ع) هم به ما گفت خدا را شاکرم که یک فرد جهادی و انقلابی پس از سال ها به سِمت مناسب خود رسیده است، زیرا سِمت معاون اولی ریاست جمهوری به یک فرد تماما اجرایی و جهادی نیاز دارد.مملکت ما این روزها بسیار عقب است و انقدر مدیران پشت میزنشین داشته که برای اینکه مسئول دفتر خود را هم صدا کنند زنگ گذاشته‌اند؛ اما مهم‌ترین خصوصیات مخبر انقلابی و جهادی بودن اوست.

او در ادامه بیان کرده است که مخبر اهل در دفتر ماندن و پشت میزنشین بودن نیست، بلکه به خوبی نشان داده که مدام در حال خدمت و افتتاح طرح های اجرایی است. من و همه جامعه خیرین خوشحالیم که چنین اتفاقی افتاده است، یکی از ویژگی های آقای مخبر این بود که سال های سال در سِمتی که فعالیت کرد که با قشر محروم جامعه ارتباط داشت، الان درد این مردم را بهتر می فهمد و در جایگاهی که هست که بهتر می تواند به این عزیزان رسیدگی کند، زیرا اینها واقعا سهمی از عدالت اجتماعی نبرده اند.

همه چیز درباره محمد مخبر

سید محمد حسینی وزیر پیشین فرهنگ نیز به اقدامات او در ستاد اجرایی فرمان امام خمینی اشاره کرده و گفته است که این ستاد در بخش صنعت، کشاورزی، عمران و سازندگی، مخابرات و دیگر بخش ها فعال بوده و امروز هم می تواند به دولت کمک کند. زیرا با اقدامات و تجربه موفقی که حاصل ۴ دهه خدمت و به ویژه ۱۴ سال مسئولیت در ستاد اجرایی فرمان امام داشته علی القاعده به عنوان معاون اول می تواند کمک ارزنده‌ای به پیشرفت امور داشته باشد و همان گونه که تا کنون بدون هیاهو وبی حاشیه در خدمت نظام و مردم بوده حال با کوله باری از دانش و تجربه در شعاعی وسیعتر و به مراتب مؤثرتر خدمت نماید. 

دولت سیزدهم با زره آهنین به استقبال هجمه‌ها برود 

 یوسف اصلانی با اشاره به روحیه جهادی محمد مخبر به ما گفت که  قطار در حال حرکت سنگ خواهد خورد و هر کس در کشور ما خواست اقدام مناسبی انجام دهد با سنگ او را زدند. زیرا بسیاری از خائنین کشور در درون خود کشور حضور داشته و به دنبال این هستند که نارضایتی در کشور ایجاد شود که این نارضایتی با ساکن بودن و دفتری بودن مدیران ایجاد می شود که اگر این افراد باشند کسی به آنها حرفی نمی زند، اما به محض اینکه فردی انتخاب می شود که قصد کار دارد انواع تهمت‌ها را می زنند.

همه چیز درباره محمد مخبر

سید محمد حسینی هم در این باره به ما گفت که آقای رئیسی و همکارانش باید این آمادگی و صبر و تحمل را داشته باشند که فضاسازی سنگینی علیه آنان صورت بگیرد و نباید به تعبیر عوام الماس از کوره در روند و کاسه‌‌ صبرشان لبریز شود،  زیرا جمعی از رقبا و مخالفان معتقدند که بهترین دفاع حمله است تا کم کاری ۸ ساله خود را تحت‌الشعاع قرار دهند، از رسانه های جبهه انقلاب توقع داریم که واقعیت هار ا با مردم در میان بگذارند و شیوه های جنگ نرم را آموزش دهند تا افراد دارای غرض و مرض نتوانند از پایین بودن سطح سواد رسانه‌ای جامعه سوء استفاده کنند.

در پایان باید گفت که مردم ایران امروز شاید بیش از هر روز دیگری منتظر حضور یک فرد جهادی در دولت هستند و امیدواریم که محمد مخبر  یکی از همان افرادی باشد که آستین همت بالا زده و به فریاد مردمی برسد که امروز چشم امیدشان به یک مدیریت جهادی است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار