داروخانه هلال‌احمر خراسان رضوی همه اقلام دارویی بیماران کرونایی رادارد

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی گفت: کلیه اقلام دارویی مورد نیاز بیماران کرونایی در داروخانه این نهاد در مشهد موجود است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مصطفی ذاکر معاون هلال احمر خراسان رضوی گفت: با پیگیری‌های انجام شده هم‌اینک مجموعه کامل دارویی بیماران کرونایی شامل تمامی اقلام مورد نیاز تامین شده و در این داروخانه در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

او افزود: خوشبختانه تامین اقلام دارویی مورد نظر به صورت کامل و برای مدت دست‌کم ۶ ماه در انبار ذخیره‌سازی انجام شده است.

معاون هلال احمر خراسان رضوی ادامه داد: هم اکنون پنج قلم دارو‌های پرمصرف تخصصی درمان بیماری کووید۱۹ در داروخانه شامل "رمدسیویر، فاویپیراویر، سووداک، ایورمکتین و تمزیوا" می‌شود.

ذاکر با اشاره به افزایش شمار مراجعات به داروخانه هلال احمر در هفته‌های اخیر بیان کرد: تا پیش از آغاز موج پنجم شیوع کرونا روزانه ۳۰۰ تا ۳۵۰ مورد مراجعه به داروخانه هلال احمر ثبت می‌شد، که در چند روز اخیر این رقم به ۷۰۰ مورد و حتی بیشتر رسیده است و خوشبختانه ما توان پاسخگویی به تمامی این مراجعات را داریم.

او با بیان اینکه در حال حاضر مشکلی در زمینه تامین و تولید داروی انسولین هم نداریم، تصریح کرد: داروخانه هلال احمر در مشهد بزرگترین توزیع کننده انسولین در خراسان رضوی است.

معاون هلال احمر خراسان رضوی مهمترین بخش خدمات دهی داروخانه هلال احمر مشهد را تامین دارو‌های بیماران خاص ذکر و تاکید کرد: ارائه خدمات به چهار گروه بیماران خاص شامل بیماران پیوندی، دیالیزی، تالاسمی و ام. اس از سال‌ها قبل انجام می‌شده است که از سه سال پیش توزیع دارو‌های بیماران ژنتیک و پارکینسون  به خدمات این واحد افزوده است.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.