ادامه یافتن تنش‌ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان

رئیس جامعه ارمنی اعلام کرد شدت تنش‌ها بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان تغییر نکرده و مذاکرات بین باکو، ایروان و مسکو تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، رئیس جامعه ارمنی اعلام کرد نیرو‌های جمهوری آذربایجانی دو منطقه که ارمنستان را به ایران متصل می‌کند، مسدود کرده است.

گورگ پارسیان، رئیس جامعه ارمنی به خبرنگاران گفت: اوضاع تغییر نکرده است، آذربایجانی‌ها بخشی از بزرگراه بین المللی گوریس-کاپان را مسدود کرده اند همچنان بخش‌های کارمکرار-شورنوخ و گوریس-وروتان را مسدود و در اصل سه شهرک ارمنی نشین را از ارمنستان جدا می‌کنند. در نتیجه، ارتباط ما با ایران قطع می‌شود و مسیرهای جایگزین نمی‌تواند تردد کامیون‌های بزرگ را تأمین کند.

به گفته گورگ پارسیان، رئیس جامعه کاپان، مذاکرات روز پنجشنبه بین مقامات ارمنستان، جمهوری آذربایجان و سرویس مرزی روسیه هیچ نتیجه‌ای نداشت و به احتمال زیاد امروز نیز ادامه خواهد یافت.

سرویس امنیت ملی ارمنستان روز پنجشنبه اعلام کرد که چهارشنبه شب نیرو‌های آذربایجانی بخشی از بزرگراه بین المللی گوریس-کاپان را مسدود کرده اند. نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان پس از آن گفت که این اقدام توافقنامه‌های ایروان، باکو و مسکو را نقض می‌کند.

مطابق بیانیه سران روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان در ۹ نوامبر ۲۰۲۰، هفت منطقه در مجاورت منطقه مورد مناقشه قره باغ، به جز کریدور لاچین که ارمنستان و قره باغ را به یکدیگر متصل می‌کند، به باکو واگذار شد. بخش‌های کارمرکار-شورنوخ و گوریس-وروتان از بزرگراه متصل ارمنستان به ایران نیز به آذربایجان واگذار شد اما یک پست مرزی روسیه برای اطمینان از رفت و آمد آزاد مردم و وسایل نقلیه در آنجا ایجاد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۰:۵۶ ۲۷ مهر ۱۴۰۰
جمهوری اذربایجان دشمن ارمنستان است و نمی خواهد حتی غذا و دارو هم از ایران به ارمنستان برود همچنین نمی خواهد ایران منافع اقتصادی از صادرات بدست بیاورد و مناطق مرز شمال غربی فقیرتر شوند و تمایل بیشتری برای پیوستن به جمهوری اذربایجان داشته باشند همچنین ترکیه فرصت پیدا می کند که بازار جمهوری اذربایجان ، ارمنستان ، روسیه و کشورهای اروپایی را منحصرا به دست بگیرد رژیم صهیونیستی و پاکستان و عربستان فرصت نا امن کردن مرزهای ایرانی و محروم کردن ایران از منافع اقتصادی را بدست می اورند همچنین هر گونه رابطه فرهنگی بین شیعیان و ملت جمهوری اذربایجان و ایران و ارمنستان را می خواهند با ایجاد اختلاف قطع نمایند توطئه کثیفی در جریان است که ترکیه کاملا اشکارا بازیگری می نماید و رژیم صهیونیستی مخفیانه این فتنه خطرناک را هدایت می کند .
آخرین اخبار