تسهیل واردات واکسن به خراسان رضوی با استفاده از تمام ظرفیت‌ها

استاندار خراسان رضوی گفت: با پیگیری‌های روزانه سهمیه واکسیناسیون خراسان رضوی افزایش یافته است و این امکان وجود دارد که واردات واکسن در استان با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها تسهیل شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای شهرستان سبزوار در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان با اشاره به دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر لزوم به همراه داشتن کارت واکسیناسیون برای تردد گفت: به گفته وی بنا شد کارت‌های هوشمندی برای شهروندان صادر شود تا افراد واکسینه شده از حمل و نقل عمومی به سهولت استفاده کنند. با رویکرد کنونی ریاست جمهوری قطعا شاهد بروز تحولات در عرصه مدیریت بیماری کرونا خواهیم بود.


او افزود: باید توجه داشت مراجعه دیرهنگام به مراکز درمانی باعث افزایش فوتی‌ها خواهد شد؛ لذا براساس تصمیمات اتخاذ شده تعدادی از مراکز منتخب به ارائه خدمات سرپایی به صورت شبانه‌روزی می‌پردازد تا از بار مراجعه به بیمارستان‌ها کم شود.


استاندار خراسان رضوی به فداکاری کادر درمان اشاره کرد و ادامه داد: پیک پنجم یکی از دشوارترین پیک‌هایی بود که پشت سر گذاشتیم و اگر اخلاص و ایثار پزشکان و کادر درمان نبود، قطعا با بحران‌های جبران‌ناپذیری در کشور مواجه می‌شدیم.


بیشتر بخوانید



معتمدیان بیان کرد: این مقطع در تاریخ کشور ما ثبت خواهد شد و جای دارد از تلاش خالصانه جامعه پزشکی استان در مقابله با کرونا قدردانی کرد.


او با بیان اینکه از همراهی‌های سازنده نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه مشهد و همچنین تولیت آستان قدس رضوی در این روز‌ها تقدیر و قدردانی به عمل می‌آوریم، تصریح کرد: هم‌اکنون آستان قدس رضوی در مبحث رعایت نکات بهداشتی بالاترین رتبه را به خود اختصاص داده است که جای قدردانی دارد.

 استاندار خراسان رضوی از پای کار آمدن بیمارستان‌های نیرو‌های مسلح گفت و تاکید کرد: فضای بیمارستان‌ها هم‌اکنون شرایط آرامی را سپری می‌کند که این حاصل همکاری‌های صورت گرفته توسط بخش‌های مختلف است.

معتمدیان ضمن قدردانی از بسیج مستضعفین بر ضرورت احیای طرح شهید سلیمانی تاکید و اظهار کرد: از این طریق با بیماریابی موارد مشکوک به کرونا، شاهد آثار خوبی خواهیم بود و نیاز است که این رویه همچنان دنبال شود.

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار