افزایش ظرفیت تولید کپسول اکسیژن در مشهد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: با راه اندازی واحد جدید تولیدی کپسول اکسیژن در شهرک صنعتی ماشین سازی و فناوری‌های برتر، ۲۵ درصد به ظرفیت تولید کپسول اکسیژن در مشهد افزوده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جواد خزایی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: واحد جدید تولیدی کپسول اکسیژن در شهرک صنعتی ماشین‌سازی و فناوری‌های برتر مشهد با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، قادر به تولید روزانه بین ۴۵۰ تا ۵۰۰ عدد کپسول اکسیژن ۵۰ لیتری است.

او افزود: چهار واحد تولیدی کپسول اکسیژن در مشهد ظرفیت تولید ۵۶ هزار لیتر اکسیژن طبی را داشتند که با راه اندازی این واحد ۲۵ درصد به ظرفیت تولید اکسیژن در مشهد افزوده شد تا بتوان از این طریق درخواست‌های مردمی را اجابت کرد و مانع از تشکیل صف مردم در مقابل واحد‌ها شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: در کمتر از ۲ هفته مجوز‌های مربوط به استاندارد و پروانه بهره برداری واحد مزبور دریافت و از دیروز فعالیت آن آغاز شد که به زودی با یکی از بیمارستان‌های مشهد قرارداد منعقد کرده و تامین کننده نیاز آن بیمارستان خواهد شد و با تحقق این مهم سایر واحد‌های تولیدی کپسول اکسیژن مشهد نیاز‌های مردم را برطرف خواهند کرد.

خزایی بیان کرد: شدت شیوع کرونا و افزایش بیماران، نیاز مراکز درمانی و مردم به کپسول اکسیژن را افزایش داد به طوری که واحد‌های تولیدی موجود قادر به تامین نیاز کامل آن‌ها نبودند لذا واحد جدید تولیدی کپسول اکسیژن راه اندازی شد و در هفته آینده واحد تولیدی کپسول اکسیژن جدید دیگری نیز به این مجموعه اضافه خواهد شد.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار