فیشینگ از طریق نصب برنامه صیغه یاب

سرپرست پلیس فتا البرز از شناسایی و دستگیری ۳ نفر که با طراحی برنامه کاربردی صیغه یابی اقدام به دریافت اطلاعات حساب بانکی شهروندان کرده و از این طریق حساب را خالی می‌کردند، خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، سرهنگ رسول جلیلیان، سرپرست پلیس فتا البرز گفت: فردی با در دست داشتن مرجوعه قضایی، به پلیس فتا استان مراجعه و عنوان کرد که مبلغ ۲۵ میلیون تومان از حسابش بدون اطلاع وی کسر شده که بلافاصله بررسی موضوع در دستور کارشناسان قرار گرفت.

سرپرست پلیس فتا البرز افزود: ماموران با انجام اقدامات پلیسی، رد پایی از متهمان برداشت‌های غیر مجاز را در شهرستان‌های نظراباد و کرج به دست آورده و پس از هماهنگی با مقام قضایی در چند عملیاتی غافلگیرانه متهمان را دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

او گفت: متهمان در تحقیقات تکمیلی اعتراف کردند که با طراحی یک اپیکیشن صیغه یابی و ارسال لینک آن از طریق شبکه‌های اجتماعی و پیام‌های کوتاه، مالباختگان را به درگاه جعلی بانک هدایت و با در دست داشتن اطلاعات کارت بانکی، اقدام به برداشت از حساب افراد می‌کردند.

سرهنگ جلیلیان در ادامه به شهروندان افزود: این اپلیکیشن شیوه‌ای جدید برای کلاهبرداری و سوء استفاده از کاربران در فضای مجازی می‌باشد و به هیچ عنوان نباید آن را بر روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنند، به نحوی که استفاده و فعال‌سازی آن مستلزم پرداخت اینترنتی مبلغ اندکی از سوی مشتریان است، همچنین این اپلیکیشن به نوعی بدافزار جاسوسی است.

او گفت: شهروندان در صورت مشاهده چنین اپلیکیشن‌هایی در فضای مجازی جهت شناسایی و دستگیری طراحان آن، موارد را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام /ر.ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.