رئیس شورای عالی اسلامی شیعیان لبنان درگذشت

المیادین از درگذشت شیخ عبدالأمیر قبلان، رئیس شورای عالی اسلامی شیعیان لبنان خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، شیخ عبدالأمیر قبلان، رئیس شورای عالی اسلامی شیعیان لبنان در سن ۸۴ سالگی دار فانی را وداع گفت.

«محمد علی قبلان» و «موسی قبلان» پدر و پدر بزرگ وی، از علمای برجسته لبنانی بودند که نقش مهمی در جنبش علمی و سیاسی منطقه «جبل عامل» داشتند.

قبلان در سال ۱۹۳۶ در شهر میس الجبال در جنوب لبنان متولد شد. پدرش او را به نجف اشرف در عراق برد و در آنجا ساکن شد. وی به مطالعه مقدماتی از دستور زبان، منطق و عقاید پرداخت و سپس به علم‌آموزی نزد دانشمند شیخ محمد تقی الجواهری پرداخت.

وی صلاحیت دارایی‌های آقای اسماعیل صدر و نامه‌های دارایی‌ها را نزد سیدمحمد حسین حسین حکیم مطالعه کرد و به مطالعه منافع شیخ محمد تقی پرداخت. الجواهری. در مورد مرحله سوم، مطالعه مبانی و کفایت در دو بخش آن با توضیح مفصل، توسط آقای اسماعیل صدر، سپس به تحصیل در خارج از کشور به دست مرجع دینی، سید ابوال ادامه داد. -قاسم خویی در اصول و فقه؛ او همچنین بخشی از فقه را تحت نظر مرجع، محسن حکیم، مطالعه کرد.

شیخ قبالان در سال ۱۹۶۳ پس از تحصیل در خارج از کشور، به لبنان بازگشت و به درخواست جامعه اسلامی در شهر برج البرجنه نقل مکان کرد و در آنجا وظایف دینی خود را آغاز کرد و کار ساخت مسجد امام حسین بن علی (ع) را ادامه داد. زمینی در مجاورت مسجد خرید و در آن حسینیه و مدرسه (ادغام اسلامی) ساخت. وی همچنین یک کلینیک بهداشتی در مجاورت مسجد تأسیس کرد که از سال ۱۹۶۳ امامت خود را بر عهده گرفته است.

محمد علی قبلان در سال ۲۰۱۷ ریاست شورای عالی شیعیان اسلامی را برعهده گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۷ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
مگه نصراله رییس شیعیان لبنان نیست پس این چه لقب سنگینیه که این بابا رو خودش گذاشته بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
دبیرکل حزب الله.
آخرین اخبار