جریمه ۳۰ میلیارد ریالی برای قطع درختان تاغ

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کرمان از محکومیت یک نفر به جرم قطع درختان تاغ در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  مصطفی قطبی نژاد، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کرمان از محکومیت یک نفر متخلف به پرداخت ۳۰ میلیارد ریال جزای نقدی به جرم قطع درختان تاغ در این شهرستان خبر داد.

او اظهار داشت: فرد خاطی اقدام به قطع درخت و درختچه‌های تاغ در محدوده اراضی جنگلی دست کاشت هفت باغ و جاده قدیم جوپار کرد.

قطبی نژاد از رسیدگی به پرونده نوزده متخلف قطع درختان تاغ در این شهرستان خبر داد و گفت: پرونده‌های این افراد در حال رسیدگی و صدور حکم است.

قطبی نژاد با اشاره به اینکه قاچاق چوب و قطع درختان از عوامل اصلی تخریب جنگل‌های دست کاشت است؛ عنوان کرد: نگهداری این جنگل‌ها با توجه به شرایط اقلیم حاکم بر استان به منظور جلوگیری از فرسایش خاک و هجوم شن‌های روان اهمیت بسیار زیادی دارد که با حضور مستمر نیرو‌های پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی شهرستان با افراد سود جو و متخلف برخورد می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کرمان ادامه داد: با توجه به وسعت و پراکنش عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان کرمان مردم در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی، قطع اشجار و بوته‌های مرتعی، قاچاق چوب و محصولات جنگلی و مرتعی، حریق و... با تماس با شماره‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ کد امداد جنگل و مرتع، ضمن اطلاع رسانی اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان کرمان را در امر حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی یاری کنند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار