پورابراهیمی خبرداد:

اجرای طرح‌های بزرگ در کرمان نویدبخش توسعه فعالیت‌های اقتصادی

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای طرح‌های بزرگ در استان، نویدبخش آغاز تحولات بزرگ اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان وراور در مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک با مدیرعامل و معاونان بانک صادرات در حاشیه معرفی سرپرست جدید (مدیر شعب) بانک صادرات استان کرمان ضمن خیر مقدم به سیدی مدیر بانک صادرات کشور گفت: پیگیری و همراهی مدیریت بانک صادرات در سطح ملی و استانی برای تامین مالی طرح‌های اقتصادی کشور قابل تقدیر است.

او افزود: فعالیت‌های بانک صادرات در کرمان همگام با اقدامات ملی، باید توسعه بیشتری پیدا کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: استان کرمان پس از خیزش‌های اولیه در توسعه صنعتی وارد مرحله دوم حلقه‌های واسط در ایجاد بنگاه‌های بزرگ اقتصادی شده است.

پور ابراهیمی بیان کرد: نقش بانک‌ها در تامین این مجموعه‌ها حائز اهمیت است و طبیعتا بانک صادرات نیز می‌تواند در این خصوص نقش خود را در استان ایفا کند.

او تصریح کرد: اجرا طرح‌های بزرگ مانند الکترود‌های گرافیتی در استان، طرح تولید لاستیک‌های فوق سنگین، طرح‌های مربوط به ایجاد سلول‌های خورشیدی، بندر خشک و مرکز لجستیک و ... طی امسال نویدبخش آغاز طرح‌های بزرگ اقتصادی است.

پورابراهیمی افزود: برآورد ما این است این طرح‌ها در مجموع بین ۴۰ تا ۵۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی برای سرمایه گذاری چه منابع بخش خصوصی و چه منابع تامین مالی شده از نظام بانکی کشور نیاز است عملیاتی شود.

او گفت: لذا لزوم همراهی نظام بانکی برای اجرای طرح‌های اقتصادی بیش از گذشته خودش را نشان می‌دهد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در کنار طرح‌های بزرگ صنعتی انتظار این است برای طرح‌های مشاغل خرد و خانگی و ... که می‌تواند اشتغال‌های خرد را در کنار اشتغال‌های بزرگ ایجاد کند این موضوع به صورت ویژه در دستور کار بانک‌ها بویژه صادرات قرار گیرد.

پورابراهیمی با اشاره به توافق نامه اخیر خود برای ایجاد اشتغال در بخش مشاغل خانگی و خرد اعلام کرد: اقداماتی که در این حوزه در دستور کار قرار گرفته بویژه در حوزه جوامع هدف مانند خانواده‌های تحت پوشش امداد، بهزیستی و بیماران خاص ضرورت بسیار مهم است.

سیدی نیز در این نشست از تلاش های کمیسیون اقتصادی و در راس آن پور ابراهیمی در حوزه مسائل اقتصادی و نظام بانکی قدردانی کرد و گفت: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در حوزه در حوزه ملی اقدامات ارزنده‌ای انجام داده و در بخش استانی نیز همراهی خوبی دارد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اعلام آمادگی کرد و گفت: با توجه به اینکه ظرفیت منابع اکنون ۱۲ هزار میلیارد تومان است و قرار است این مقدار به ۲۰ هزار میلیارد تومان برسانیم و آن را تبدیل به یک جایگاهی برای تامین مالی طرح‌های مورد نیاز واحد‌های اقتصادی استان کرمان کنیم.

اوگفت: آماده برگزاری نشست مشترک برای پذیرش طرح‌های اقتصادی در دو مجموعه طرح‌های کلان و مشاغل خرد هستیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار