مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی؛

برای اعزام به عراق در سامانه سماح ثبت نام کنید

مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی گفت: زائران ایرانی و علاقه‌مندان به پیاده روی اربعین به منظور اعزام به عراق باید در سامانه سماح ثبت نام کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدجواد شاد مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی با بیان اینکه ثبت نام در سامانه سماح برای علاقه‌مندان سفر به عراق هیچ توقعی ایجاد نکند،گفت: ثبت نام در این سامانه تنها به دلیل کمبود وقت در ساماندهی اعزام زائران پیش‌بینی شده تا در صورت فراهم شدن زمینه حضور زائران ایرانی در عراق، افرادی که در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند، اعزام شوند.

او در خصوص وضعیت اعزام زائران خراسانی به عراق افزود: از صبح امروز ثبت نام سامانه سماح برای علاقه‌مندان جهت شرکت در پیاده‌روی اربعین آغاز شده است، که اگر زمینه فراهم شود و ظرفیت پذیرش زائران ایرانی از سوی دولت عراق افزایش یابد، ویزای آنان نیز اخذ خواهد شد.

مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی با اشاره به اینکه تزریق ۲ دوز واکسن کرونا و ارائه آزمایش PCR منفی برای سفر به عراق الزامی است، ادامه داد: در حال حاضر فقط ثبت نام در سامانه سماح انجام می‌شود و علاقه‌مندان سفر به عراق ویژه اربعین می‌توانند بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای در این سامانه ثبت‌نام کنند.


بیشتر بخوانید


شاد بیان کرد: با توجه به سفر هیئت دولت عراق به ایران مسئولان در تلاش هستند، سهمیه زائران ایرانی برای اربعین افزایش یابد که در صورت فراهم شدن زمینه حضور زائران در عراق، فرایند ساماندهی و اعزام زائرین آغاز خواهد شد.

او  با اشاره به اینکه اولویت با کسانی است که سریعتر در این سامانه ثبت‌نام کنند، تصریح کرد: با توجه به اینکه هنوز میزان افزایش و چگونگی فرایند روادید زائران ایرانی به عراق مشخص نیست، هیچ سهمیه‌ای برای هیچ استان و شهری در نظر گرفته نشده است و در تمام کشور اولویت با افرادی است که زودتر در این سامانه ثبت‌نام کنند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی تاکید کرد: با توجه به سهمیه اندک ایران در زیارت کربلا، ستاد ملی اربعین سهمیه ۶۰ هزار زائران ایرانی را به موکب‌داران اختصاص داده است که هنوز برای زائران سهیمه‌ای تخصیص پیدا نکرده و این ثبت نام در سامانه سماح برای زمانی است که برای زائران نیز سهمیه‌ای جداگانه اختصاص پیدا کند.

 


انتهای پیام//س.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
اعزام بشید و بیمار شوید
لطفا اگر یه بار مشرف شدید دیگه نرید و خرحش رو برای نیازمندان هزینه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
بابا امام حسین قربونش برم راضی نیست با ابن شرایط سخت اقتصادی و کرونایی برید کربلا