برداشت گندم از مزارع کهگیلویه وبویراحمد کاهش محسوسی داشته است

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه وبویراحمد گفت: گندم تولیدی در استان جوابگوی نیاز مردم استان نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، ابوالحسن صداقت کیش مدیرکل غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه وبویراحمد گفت: با توجه به کاهش بارندگی‌ها و تداوم خشکسالی میزان برداشت گندم از مزارع کشاورزی در استان کاهش محسوسی داشته است.

صداقت کیش افزود: به دلیل کاهش برداشت گندم در کهگیلویه و بویراحمد و به تبع آن میزان خرید گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان هم کاهش یافته است بطوریکه میزان محصول گندم تولید شده در سال زراعی جاری جوابگوی نیاز مردم استان نیست و باید از استان‌های دیگر تامین شود.

او مقدار گندم خریداری شده مازاد بر مصرف کشاورزان استان در سال زراعی جاری را ۳۱ هزار تن اعلام و اضافه کرد: این در حالی است که مقدار گندم خریداری شده مازاد بر نیاز کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد در سال زراعی گذشته بیش از ۵۵ هزار تن بوده است.

صداقت کیش با بیان اینکه ۳۱ هزار تن گندم خریداری شده فقط یک سوم نیاز سالانه مردم استان  را تامین می‌کند ادامه داد: میزان گندم مصرفی مردم کهگیلویه و بویراحمد در سال حدود ۹۰ هزار تن است که دو سوم گندم مصرفی باقیمانده و مورد نیاز مردم کهگیلویه و بویراحمد از استان‌های فارس و خوزستان و همچنین گندم وارداتی تامین می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی‌ استان اضافه کرد: در صورت تداوم خشکسالی و کاهش بارندگی‌ها میزان تولید غلات از جمله گندم در سال زراعی آینده نسبت به امسال کمتر خواهد شد که می‌طلبد با کارشناسی و ارائه راهکار از جمله تغییر الگوی کشت و کشت محصولات مقاوم در برابر خشکسالی و همچنین استفاده از روش‌های آبیاری نوین کمبود تولید غلات در استان را جبران کرد.

انتهای پيام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.