فرمانده نیروی هوایی ارتش:

بوشهر همواره در خط مقدم مقابله با بیگانگان بوده است

امیر سرتیپ نصیرزاده گفت: بوشهر همواره در خط مقدم مقابله با بیگانگان بوده و در این زمینه تاریخ پرافتخاری دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز در مراسم رونمایی از فیلم مستند «ششم شکاری» که در پایگاه هوایی شهید یاسینی بوشهر برگزار شد، با اشاره به سابقه این پایگاه هوایی بیان کرد: بوشهر همواره در خط مقدم مقابله با بیگانگان بوده و در این زمینه تاریخ پرافتخاری دارد.

او ادامه داد: خلبانان پایگاه هوایی بوشهر تنها ساعتی پس از حمله عراق به ایران، پایگاه کوت و شعیبیه در عراق را بمباران کردند و پس از آن هم در سال ۵۹ با همکاری نیروی دریایی ارتش توانستند نیروی دریایی عراق را منهدم کنند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه پایگاه هوایی ششم شکاری بوشهر درسال‌های دفاع مقدس نقش اساسی در بازنگه داشت شریان اقتصادی کشور و صدور نفت از خارگ داشت، افزود: این پایگاه، نقش مهمی در پشتیبانی از نیروی دریایی ارتش، نیروگاه اتمی بوشهر و تاسیسات نفت و گاز در عسلویه دارد.

بوشهر همواره در خط مقدم مقابله با بیگانگان بوده است

او در مورد بازسازی بخشی از بیمارستان امیرالمومنین پایگاه هوایی بوشهر هم بیان کرد: بیمارستان سرمایه ملی است و بسیار مشتاق به ارائه خدمات به مردم هستیم، بازسازی بیمارستان نیازمند بودجه خواهد بود، هر چند توان بازسازی کل بیمارستان را نداریم، اما امکان فراهم کردن دسترسی به بیمارستان و سایر امکانات لازم را داریم.


بیشتر بخوانید


استاندار بوشهر نیز در این آیین با اشاره به اهمیت و جایگاه پایگاه هوایی شهید یاسینی بوشهر در دوران هشت سال دفاع مقدس، گفت: مستندهایی، چون «ششم شکاری» نمی‌توانند به صورت کامل رشادت‌های دفاع مقدس را به نمایش بگذارند بلکه گوشه‌هایی از آن رشادت را به تصویر می‌کشند.

بوشهر همواره در خط مقدم مقابله با بیگانگان بوده است

عبدالکریم گراوند با قدردانی از عوامل تهیه این فیلم مستند، بیان کرد: برای اینکه دلاوری و رشادت رزمندگان و خلبانان جان برکف نیروی هوایی و سایر نیرو‌های نظامی را فراموش نکنیم باید با دانش روز این ارزش‌ها را منتقل کنیم و هنرمندان بوشهری در فیلم مستند «ششم شکاری» همین کار را انجام داده‌اند.

او با اشاره به اینکه نیروی هوایی ارتش مایه افتخار و عزت ما است، ادامه داد: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در ابتدا در آموزش و تجهیزات وابسته بود، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی، توانست علاوه بر تربیت نیروی انسانی مجرب، به نیروی هوایی برتر منطقه تبدیل شود و این بزرگ‌ترین سرمایه برای نظام است.

بوشهر همواره در خط مقدم مقابله با بیگانگان بوده است

استاندار بوشهر خطاب به فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به اقدام‌های صورت گرفته برای مقابله با کرونا و همکاری نیروی هوایی ارتش در این استان، بیان کرد: بخشی از بیمارستان امیرالمومنین پایگاه ششم شکاری بوشهر نیازمند بازسازی است و انتظار داریم در این زمینه منابعی اختصاص یابد که این بیمارستان بیش از پیش در خدمت نظام سلامت استان برای مقابله با کرونا قرار گیرد.

 امیر سرتیپ دوم خلبان نعمت الله صدقی فرمانده پایگاه هوایی شهید یاسینی بوشهر هم در این آیین با اشاره به خدمات ارزنده این پایگاه در دوران دفاع مقدس به ویژه در ساعات نخست شروع جنگ تحمیلی، گفت: فیلم مستند ششم شکاری، با هدف مستندسازی و گرامیداشت یاد وخاطره شهدا، خلبانان و نیرو‌های جان برکف پایگاه ششم شکاری بوشهر و در راستای منویات رهبر معظم انقلاب برای معرفی الگو‌های شهادت برای نسل امروز، تهیه شد.

فیلم مستند «ششم شکاری» با موضوع اقدام‌های پایگاه هوایی شهید یاسینی بوشهر (ششم شکاری) در هشت سال دفاع مقدس با حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش، استاندار و اعضای شورای تامین استان بوشهر رونمایی شد.

این مستند را مسعود نجف پور بوشهری از هنرمندان بوشهر با همکاری نیروی هوایی ارتش تهیه کرده است که در آن ضمن مصاحبه با خلبانان پایگاه هوایی بوشهر در دوران هشت سال دفاع مقدس، تصاویری کمیابی هم از این پایگاه در دوران مختلف به نمایش درآمده است.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.