فعالیت دو هزار و ۹۰۰ فضای آموزشی در چهارمحال و بختیاری

در حال حاضر بیش از دو هزار و ۹۰۰ فضای آموزشی در مناطق ۱۷ گانه چهارمحال و بختیاری فعال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، کامران رهی مدیرکل نوسازی، توسعه تجیهز مدارس چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون سرانه فضای آموزشی استان به طور میانگین ۶.۲ متر مربع است در حالی که میانگین استاندارد سرانه فضای آموزشی ۸.۴ متر مربع به ازای هر دانش‌آموز است.

او افزود: هم‌اکنون بیش از دو هزار و ۹۰۰ فضای آموزشی در مناطق ۱۷ گانه استان فعال است که کمبود فضای آموزشی در مناطق سخت‌گذر و محروم شهرستان‌های کوهرنگ، لردگان و اردل وجود دارد.


بیشتر بخوانید


رهی با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری از نظر سرانه آموزشی جزء استان‌های خوب در سطح کشور است، اضافه کرد: در راستای رفع مشکل کمبود فضای آموزشی در مناطق مختلف و دستیابی به اطلاعات کافی در خصوص فضا‌های آموزشی و ورزشی فعال در سطح مناطق مختلف، نرم افزار مکان‌یابی مدارس در سازمان نوسازی، توسعه و تجیهز مدارس کشور راه‌اندازی شده که براساس سرانه‌ها و جمعیت دانش‌آموزی در مناطق مختلف مدارس مورد نیاز استان در مناطق مختلف احداث می شود.

او با اشاره به اختصاص ردیف خاص در قالب طرح‌های محرومیت زدایی برای ساخت مدرسه در مناطق محروم در سال جاری گفت: احداث ۸۴ مدرسه جدید در مناطق آموزشی استان در قالب این طرح برنامه‌ریزی شده، که برای احداث این مدارس بیش از ۱۱۹ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.