مدیر بهره برداری سدهای آب شرب مشهد خبر داد:

سد کارده با ظرفیت ۲۶ میلیون مترمکعب، تامین کننده آب شرب مشهد

مدیر بهره‌برداری سدهای آب شرب مشهد گفت: سد کارده با ۲۶ میلیون مترمکعب ظرفیت به طور کامل به تامین آب شرب مشهد اختصاص دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امیر سالکی مدیر بهره‌برداری سدهای آب شرب مشهد با اشاره به اینکه حفاظت از زیرساخت‌ها و مراکز حیاتی کشور از جمله مهمترین اقدامات در جهت بالا بردن امنیت ملی و حفظ منابع مهم است، گفت: از جمله این مراکز مهم سدها و تاسیسات وابسته به آن‌ها است.

وی افزود: این سازه‌ها همواره در جهت حوادث طبیعی مانند زلزله، سیلاب و نیز مخاطرات غیرطبیعی مانند حملات دشمن و یا عملیات خرابکارانه بوده‌اند.

مدیر بهره برداری سدهای آب شرب مشهد ادامه داد: پدافند غیرعامل مجموعه اقداماتی است که با صرف امکانات و تجهیزات کمتر نسبت به دفاع عامل، از طریق کاهش یا حذف آسیب پذیری، کنترل پیامدهای تهاجم و افزایش قدرت مرمت پذیری در مقابل تهاجم غافلگیرانه دشمن و بدون استفاده سلاح و درگیری مستقیم، تهدیدات را به حداقل می‌رساند.

در ادامه احمد فرزادفر مسئول بهره‌برداری از سد کارده شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه بررسی نکات ایمنی و حفاظتی از منظر پدافند غیرعامل با کمک کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ماه جاری انجام گرفت، گفت: سد کارده با ۲۶ میلیون مترمکعب ظرفیت به طور کامل به تامین آب شرب مشهد اختصاص دارد و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

او افزود: در این بازدید تمام تاسیسات و ساختمان‌های نگهبانی و بهره برداری و انبار قطعات بازدید و نکات ایمنی و بهداشت محیطی از منظر پدافند غیرعامل بررسی شد.

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار