آیا طولانی ترین قرنطینه جهان در سنگاپور در جریان است؟

اگرچه پس از شیوع کرونا کشور‌های جهان دست به اعمال قرنطینه‌هایی به شکل موقت زدند، اما اوضاع در سنگاپور به شکلی دیگر است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه خبری بی بی سی جهانی در گزارشی به وضعیت کارگران مهاجر در سنگاپور پرداخت و اعلام کرد کارگران مهاجر در این کشور همچنان تحت قرنطینه ناشی از کرونا به سر می‌برند.

در این گزارش آمده است: در سال ۲۰۲۰ سنگاپور با شماری از افزایش شیوع کرونا درگیر شد که در خوابگاه‌هایی که کارگران مهاجر در آن مناطق زندگی می‌کردند، متمرکز شده بود. اما حال با وجود آنکه این موارد شیوع کاهش یافته، بیشتر این افراد جز برای انجام کار اجازه خروج ندارند.

به نوشته بی بی سی جهانی این، یکی از طولانی‌ترین قرنطینه ناشی از کروناست که یک نفر در جهان ممکن است با آن روبرو شده باشد.

این پایگاه به نقل از یکی از این کارگران مهاجر می‌نویسد: این زندگی، زندان است. این زندگی یک اسیر است. به نوشته بی بی سی جهانی، شریف در سال ۲۰۰۸ به سنگاپور آمد. در آن زمان، همسر وی باردار بود و کتابفروشی او در بنگلادش ورشکست شده بود.

کارگر مهاجر در سنگاپور

شریف

در طول ۱۳ سال گذشته، او در سنگاپور برای خود یک زندگی دست و پا کرده است؛ اما از اوایل ۲۰۲۰ تمام چیزی که او می‌شناسد، چهار دیواری خوابگاه و محل ساختمانی است که او در آنجا کار می‌کند. او و نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر دیگر اکنون از رفت و آمد با عموم مردم منع شده اند.

هفته گذشته دولت سنگاپور اعلام کرد به تعدادی از کارگران اجازه می‌دهد دریک «طرح آزمایشی» از محل اقامت شان خارج شوند. او در این باره می‌گوید: من از این طرح قدردانی می‌کنم؛ اما نمی‌توانم از این خبر خیلی شاد باشم؛ چرا که آن‌ها تنها مجازند برای زمانی خاص به یک مکان مشخص بروند.

اما شریف از جمله کارگرانی نبود که برای این طرح انتخاب شده اند. او که در پشت کامیونی که او را به سر کار می‌برد نشسته است، اغلب نگاهی به شهر و مردم آن می‌اندازد که هرگز تحت محدودیت‌های یکسان قرار نگرفته اند.

او در تماسی تصویری به بی بی سی گفت: وقتی همه را بیرون می‌بینم، خوشحال به نظر می‌رسند، برای من بسیار دردناک است. آن‌ها در بیرون غذا می‌خورند، به خرید می‌روند، با دوستان خود ملاقات می‌کنند و من فکر می‌کنم چرا من اینطور نیستم؟ آیا من این ویروس کرونا را ساخته ام؟

گفتنی است از زمان آغاز کرونا، حداکثر مرگ تنها ۷۰ نفر در این کشور بر اثر کرونا گزارش شده است. تا کنون بیش از ۲۳۱ میلیون نفر در جهان به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، بیش از ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار