نرخ تورم در خراسان رضوی افزایش یافت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه خراسان رضوی در شهریور ماه امسال در مقایسه با ماه قبل از آن ۰.۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا جمشیدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت:  نرخ تورم نقطه به نقطه استان در شهریور ماه امسال ۴۴.۴ درصد است که این رقم در مقایسه با ماه قبل از آن ۰.۵ درصد افزایش یافته است.

او افزود: نرخ تورم نقطه به نقطه خانوار در نقاط شهری استان ۴۳.۶ و روستایی ۴۷.۲ درصد است که درنقاط شهری نسبت به ماه قبل ۰.۶ درصد افزایش و روستایی ۰.۲ کاهش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی با بیان اینکه نرخ تورم نقطه به نقطه خانوار‌های کشور در شهریور ماه امسال  ۴۳.۷ درصد است ادامه داد: این رقم در مقایسه با ماه قبل از آن ۰.۵ درصد افزایش یافته است. این نرخ برای خانوار‌های شهری کشور ۴۲.۹ و روستائی ۴۷.۸ درصد است که نسبت به ماه قبل به ترتیب ۰.۵ و ۰.۱ درصد افزایش یافته است.

جمشیدی بیان کرد: نرخ تورم نسبت به ماه قبل خانوار‌های استان در شهریور ماه امسال  ۳.۵ درصد است که نسبت به ماه قبل از آن ۰.۹ درصد افزایش یافته است.


بیشتر بخوانید



او این شاخص را برای خانوار‌های شهری و روستایی استان ۳.۵ درصد اعلام و تصریح کرد: این نرخ درخانوار‌های شهری ۱.۲ درصد افزایش و درنقاط روستایی ۰.۲ درصد کاهش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی تأکید کرد: نرخ تورم نسبت به ماه قبل درکل خانوار‌های کشور نیز در شهریور ماه امسال  ۳.۹ درصد است که نسبت به ماه قبل ۰.۷ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.