تورم نقطه به نقطه آبان ماه در خراسان رضوی افزایش یافت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه این استان درآبان ماه امسال 45.9 درصد بوده که این رقم درمقایسه با ماه قبل از آن 6 درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا جمشیدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی با اشاره به اینکه نرخ تورم نقطه به نقطه در استان در آبان ماه سال  ۴۵.۹ درصد بوده که این رقم درمقایسه با ماه قبل از آن ۶ درصد افزایش یافته، گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه استان در نقاط شهری ۴۴ و روستایی ۵۳.۲ درصد بوده که در نقاط شهری نسبت به ماه قبل ۵.۵ و روستایی ۷.۹ درصد افزایش یافته است.

او با بیان اینکه نرخ تورم نقطه به نقطه خانوار‌های کشور در آبان ماه امسال۴۶.۴ درصد است، افزود: این رقم در مقایسه با ماه قبل از آن ۵ درصد افزایش یافته، همچنین این نرخ برای خانوار‌های شهری ۴۵.۷ و روستایی ۵۰.۳ درصد بوده که نسبت به ماه قبل به ترتیب ۴.۴ و ۸.۱ درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی ادامه داد: نرخ تورم نسبت به ماه قبل در کل خانوار‌های خراسان رضوی در آبان ماه امسال ۶.۱ درصد یوده که نسبت به ماه قبل از آن ۰.۹ درصد کاهش یافته است.

جمشیدی بیان کرد: این شاخص برای خانوار‌های شهری خراسان رضوی ۵.۷ و نقاط روستایی ۷.۵ درصد بوده که به ترتیب ۱.۶ درصد کاهش و ۱.۴ درصد افزایش یافته، همچنین، نرخ تورم نسبت به ماه قبل در کل خانوار‌های کشور نیز در آبان ماه امسال ۵.۲ درصد گزارش شده که نسبت به ماه قبل ۱.۸ درصد کاهش یافته است.

او تصریح کرد: برای خانوار‌های شهری کشور ۴.۷ و روستایی ۷.۶ درصد که به ترتیب ۲.۴ درصد کاهش و ۰.۷ درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی با بیان اینکه نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به آبان ماه امسال در کل خانوار‌های خراسان رضوی ۲۶.۵ درصد گزارش شده که نسبت به ماه قبل ۱.۹ درصد افزایش یافته، تاکید کرد: این شاخص برای خانوار‌های شهری این استان ۲۵.۴ و روستایی ۳۰.۵ درصد بوده که به ترتیب ۱.۸ و ۲.۱ درصد افزایش یافته است.

جمشیدی باتوجه  به اینکه نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به آبان ماه امسال در خانوار‌های کل کشور ۲۹ درصد گزارش شده که نسبت به ماه گذشته ۱.۸ درصد افزایش یافته، اظهارکرد: این شاخص برای خانوار‌های شهری کشور ۲۹ و روستایی ۲۸.۸ درصد گزارش شده که به ترتیب ۱.۷ و ۲.۱ درصد افزایش یافته است.

او افزود: تورم نقطه به نقطه کل خانوار در آبان ماه امسال این استان در گروه خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات ۶۰.۴، پوشاک و کفش ۵۴.۸، مسکن ۱۶.۵ و گروه بهداشت و درمان ۲۳.۶ بوده، ین ارقام را برای کشور به ترتیب ۵۶.۶، ۴۲.۹، ۲۸.۴، ۳۳.۹ گزارش شده، همچنین، شاخص قیمت کالا‌ها و خدمات مصرفی برای کل خانوار‌های خراسان رضوی ۲۶۴.۹، مناطق شهری ۲۵۵.۸ و روستایی ۳۰۴.۷ است.
 
انتهای پیام//ا.د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار