۲۱ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری صنعتی در خراسان رضوی انجام شد

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در نیمه نخست امسال با صدور ۲۶۱ فقره پروانه بهره برداری صنعتی ۲۱ هزار و ۲۱۴ میلیارد ریال سرمایه گذاری در این بخش به ثبت رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جواد خزاعی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: این تعداد پروانه بهره برداری با اشتغالزایی برای چهار هزار و ۱۴۶ نفر در استان صادر شده که از نظر تعداد نسبت به مدت مشابه پارسال یک درصد افزایش داشته است.

او افزود: در بین پروانه‌های صادر شده در خراسان رضوی  این مدت بخش ساخت مواد و محصولات شیمیایی از نظر سرمایه گذاری با اختصاص چهار هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال (۱۹.۳ درصد از کل سرمایه گذاری) و از نظر اشتغال با اشتغال هزار و ۳۸ نفر (۲۵ درصد از اشتغال استان)، بیشترین سهم را در بین صنایع داشته است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: این استان از نظر تعداد پروانه‌های بهره برداری صنعتی و اشتغالزایی ناشی از آن‌ها تا پایان شهریور ماه امسال در جایگاه سوم کشور قرار گرفته است.

خزاعی بیان کرد: در نیمه نخست امسال هزار و ۱۷۴ فقره جواز تاسیس صنعتی با پیش بینی سرمایه گذاری ۴۰۹ هزار و ۳۳۱ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۳۲ هزار و ۹۱۶ نفر در خراسان رضوی صادر شد که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر سرمایه گذاری ۱۵۳ درصد افزایش داشت.

او تصریح کرد: در این مدت بیشترین سهم سرمایه گذاری در طرح‌های صنعتی خراسان رضوی مربوط به بخش ساخت فلزات اساسی بوده که ۱۴۲ هزار و ۷۰ میلیارد ریال و ۳۴.۷ درصد از کل سرمایه گذاری استان را به خود اختصاص داده و بیشترین اشتغال نیز در بخش سایر محصولات کانی غیرفلزی بوده که با اشتغالزایی برای چهار هزار و ۱۶۶ نفر و ۱۲.۶ درصد از کل اشتغال پیش بینی شده برای طرح‌های صنعتی استان را به خود اختصاص داده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تاکید کرد: مجوز‌های صادر شده در نیمه نخست امسال طرح ها، هفت درصد از سرمایه گذاری و هشت درصد از اشتغال طرح‌های صنعتی کشور مربوط به خراسان رضوی بوده است.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.