دمشق: رژیم صهیونیستی ملزم به پایان دادن به اشغال جولان سوریه است

نماینده دائم سوریه در دفتر سازمان ملل رژیم صهیونیستی را ملزم به پایان دادن به اشغال جولان سوریه کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، نماینده دائم سوریه در دفتر سازمان ملل متحد و سایر سازمان‌های بین المللی در ژنو بار دیگر رژیم صهیونیستی را ملزم به پایان دادن به اشغالگری این رژیم در جولان سوریه و متوقف کردن جنایات و تجاوزاتش علیه ملت فلسطین  کرد.

حسام الدین آلا دیروز در چهل و هشتمین نشست شورای حقوق بشر گفت: «نقض قانون بین الملل و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد همچنان برجسته‌ترین سمبل و نماد رفتار‌های اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین و جولان اشغالی سوریه است.»

وی به مسئولیت شورای حقوق بشر و دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر در مخالفت با این رفتار‌ها و مستند کردن این رفتار‌ها به عنوان اینکه موارد نقض بزرگ حقوق بشر محسوب می‌شود، اشاره کرد و افزود سوریه بر بازپس گیری جولان سوریه پافشاری می‌کند و از کمیسر عالی حقوق بشر نیز می‌خواهد اطلاعات شرکت‌های فعال در شهرک‌های صهیونیست را در اراضی اشغالی به روز کند و گسترش دهد تا جولان اشغالی سوریه را نیز شامل شود.

پیشتر اعلام شد نیرو‌های دولت سوریه در مناطق جدیدی در نزدیکی مرز با جولان اشغالی در حوض الیرموک در جنوب غربی این کشور پس از هشت سال مستقر شدند. این نیرو‌ها در سال ۲۰۱۳ پس از آنکه این منطقه به دست عناصر مسلح افتاد، از آن خارج شدند.

در آوریل ۲۰۱۹ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا مالکیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان را به رسمیت شناخت. امری که با مخالفت جامعهٔ جهانی و اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد مواجه شد و پس از آن در دوره ریاست‌جمهوری بایدن، وزیر خارجهٔ آمریکا تصمیم ترامپ را رد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار