نماینده تجاری آمریکا با همتای چینی خود دیدار و گفتگو کرد

کاترین تای، مدیر نمایندگی تجاری آمریکا روز گذشته با لیو هی، همتای چینی خود در باره تعاملات دوجانبه میان چین و آمریکا دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کاترین تای، مدیر نمایندگی تجاری آمریکا روز گذشته با لیو هی، همتای چینی خود در باره تعاملات دوجانبه میان پکن و واشنگتن دیدار و گفتگو کرد.این برای دومین بار در دولت بایدن است که این دو نماینده با یکدیگر دیدار می‌کنند.

پس از این مذاکرات، تای این سری از گفتگو‌ها با پکن را صریح و روشن خواند و گفت: قرارشد چین به تعهدات خود در چارچوب یک قرارداد تجاری که در زمان دونالد ترامپ به امضا رسیده بود پایبند بماند.

در بیانیه مطبوعاتی که پس از این دیدار منتشر شد آمده است: دو طرف بر اجرای کامل توافقنامه اقتصادی و تجاری میان آمریکا و چین تاکید کردند و مقرر شد در مورد مسائل اختلاف برانگیز در دوره‌های مختلف با یکدیگر گفتگو کنند.

کاترین تای پس از این دیدار در جمع خبرنگاران گفت: ما کاملاً اشراف داریم که چین برای رفع نگرانی‌های آمریکا در زمینه اقتصادی و مراودات تجاری مقاومت می‌کند. به همین دلیل ما در نظر داریم تمرکز اصلی خود را بر ایجاد روابطی منعطف و رقابت پذیر براساس تنوع بازار بنیان کنیم.

این مقام آمریکایی تاکید کرد: اگر چین در این مرحله به تعهدات خود در قبال آمریکا عمل نکند، واشنگتن هم برای اجرای مرحله دوم توافقنامه تجاری با این کشور اقدامی نخواهد کرد.

توافقنامه مرحله اول تجاری میان چین و آمریکا که در زمان دونالد ترامپ منعقد شد چین را متعهد می‌سازد در قبال کاهش تعرفه واردات کالا‌های چینی به آمریکا، خرید محصولات آمریکایی در زمینه محصولات کشاورزی، مواد تولیدی و فرآورده‌های سوختی را به میزان ۲۰۰ میلیارد دلار در طی دو سال افزایش دهد.

تای در پاسخ به این سوال که آیا دولت آمریکا به اعمال تعرفه‌های بیشتر بر کالا‌های چینی در صورت عدم همکاری پکن روی خواهد آورد یا خیر گفت: دولت آمریکا طیف وسیعی از ابزار‌های بازدارنده در تعاملات خود با چین را در اختیار دارد. ما به هر روش ممکن از تولیدکنندگان، کشاورزان و صاحبان مشاغل در آمریکا حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار