ثبت بیش از ۱۴ هزار شکایت مردمی از طریق سامانه ۱۲۴

کارشناس مسئول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در شش ماهه نخست امسال، ۱۴ هزار و ۵۶۴ شکایات مردمی مربوط به تخلفات صنفی و غیرصنفی از طریق سامانه ۱۲۴ سازمان صمت دریافت شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی بیاتی قله زو کارشناس مسئول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت : در شش ماهه نخست امسال، ۱۴ هزار و ۵۶۴ شکایات مردمی مربوط به تخلفات صنفی و غیرصنفی از طریق سامانه ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صمت دریافت و بررسی شده است.

او با بیان اینکه دریافت و رسیدگی به موقع گزارشها و شکایت‌های مردمی از اولویت‌های کاری معاونت نظارت وبازرسی این سازمان است افزود: در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰، چهارده هزارو پانصدو شصت و چهار گزارش ستاد خبری ، شکایت مردمی و ناظرین افتخاری به صورت حضوری، تلفنی، سامانه سامد و پیامگیر ۱۲۴ دریافت شده است .

کارشناس مسئول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: از نظر نوع تخلف کشف شده در پیگیری ستاد خبری‌ها به ترتیب گرانفروشی با ۵۴ درصد ، عدم درج قیمت با ۱۴ درصد و کم فروشی ۹ درصد، عرضه خارج از شبکه ۶ درصد، فروش اجباری کالا وخدمات ۵ درصد، اخفاء وامتناع از عرضه کالا ۴ درصد و سایر تخلفات ۸ درصد را شامل بوده است.

بیاتی قله زو بیان کرد : اهم گزارشات رسیده در بخش کالایی شامل نان، گوشت مرغ ، میوه و تره بار، خواربار و در بخش خدمات، رستوران ها وغذاخوری ها، خدمات مشاورین املاک، آرایشگاه مردانه و تعمیر خودرو بوده است .


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: در مجموع از بررسی گزارشات رسیده تعداد چهار هزار و صد و یازده واحد متخلف شناسایی و برای ایشان پرونده تخلف به ارزش ۵۳۹ میلیارد ریال تنظیم شده و به شعب تعزیرات حکومتی در استان ارسال گردیده است.

کارشناس مسئول بازرسی سازمان صمت با بیان اینکه در جهت تسریع در احقاق حقوق شاکیان و جبران خسارت وارده در مواردی که موضوع شکایات موضوع عمومی و فراوانی نبوده و واحد صنفی دارای سابقه تخلف نباشد قبل از تشکیل پرونده تخلف در کارگروه‌های رسیدگی استانی، مصالحه و جلب رضایت شاکیان انجام می شود، تاکید کرد: در مجموع ۲۳۷ شکایت جلب رضایت شده و مبلغ ۳۹ میلیارد ریال به آنان بازگشت شده است .

بیاتی اظهار کرد : خراسان رضوی در شکایات منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان در کشور رتبه اول و از نظر تعداد گزارشات ستاد خبری و شکایات دریافتی رتبه دوم را بعد از تهران کسب نموده است.

او افزود : سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات این سازمان ، شماره تلفن ۱۲۴ ، شبانه روزی آمادگی دریافت شکایات ، انتقادات ، پیشنهادات و نظرات مردمی را دارد و عموم اقشار جامعه در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی مراتب را اعلام نمایند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.


انتهای پیام//س.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۰۵ دی ۱۴۰۰
همه مغازهای محله های کرمانشاه همه اجناس اقلامش خیلی گرانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۲۱ مهر ۱۴۰۰
منم شاکی ام