رشد ۸ برابری اعتبارات مشاغل خانگی در کنارک

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری کنارک گفت: اعتبارات مشاغل خانگی در مسیر تولید، اشتغال و توانمند سازی پرداخت گردد این اعتبارات در کنارک با رشد ۸ برابری به ۲۰ میلیارد افزایش یافت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، بتول دانش شهرکی   معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان بندری کنارک در حوزه ی سواحل مکران در جلسه کمیته فنی اشتغال کنارک  گفت:در سال ۹۹ اعتبار مشاغل خانگی در شهرستان ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده و هم اکنون به ۲۰ میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.

بتول دانش شهرکی افزود: در سال ۹۸ بالغ بر ۲۵ طرح در کمیته فنی تایید و جهت پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیون ریالی به بانک های عامل معرفی شدند که در نهایت ۲۳ طرح تسهیلات لازم را در زمینه ی مشاغل خانگی دریافت نمودند .

دانش شهرکی در ادامه گفت: تسهیلات مشاغل خانگی برای افراد مستقل و در برخی مشاغل تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال پرداخت و برای افراد پشتیبان با رعایت قوانین و مقررات تا سقف یک میلیارد ریال پرداخت خواهد شد و بازپرداخت آن ۸۴ ماهه می باشد.

معاون فرماندار شهرستان بندری کنارک افزود: پس از ثبت نام توسط متقاضیان، دستگاههای اجرایی طرح را بررسی و راستی آزمایی می‌نمایند تا تسهیلات پرداختی در مسیر ایجاد اشتغال سرمایه گذاری شود و پس از ایجاد شغل سازوکاری فراهم تا محصولات تولیدی در نمایشگاههای محلی نیز به معرض نمایش و فروش قرار داده شود.

وی از دستگاههای اجرایی مرتبط از جمله صنعت و معدن، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و گردشگری و تعاون،کار و رفاه اجتماعی خواست تا ضمن اطلاع رسانی ویژه، زمینه ی جذب کامل اعتبارات را فراهم آورند و بانک های عامل نیز روند پرداخت را تسهیل نمایند.

دانش شهرکی در پایان به حمایت بنیاد برکت از مشاغل تعطیل، نیمه تعطیل و طرحهای نیمه تمام و توانمند سازی مشاغل در شهرستان اشاره کرد و افزود: در زمینه ی تسهیلات به این نوع مشاغل، بنیاد برکت از ۱۰۰ میلیون ریال تا سقف یک میلیارد ریال پرداخت و پس از اهلیت سنجی تا لحظه ی پرداخت اعتبارات و راه اندازی کارگاه و شغل در کنار کارآفرینان خواهد بود و جذب این اعتبارات نیز نیازمند همکاری و همراهی تمامی دستگاههای اجرایی و بویژه بانک ها می باشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار