فرماندار زرآباد:

علما و نخبگان برای تحصیل دانش آموزان دختر بازمانده از تحصیل تلاش کنند

فرماندار زرآباد گفت: نخبگان و علمای برای ورود دانش آموزان دختر بازمانده از تحصیل در این شهرستان با آموزش و پرورش همکاری لازم را داشته باشند و همه باید شرایط را برای تحصیل آنان در همه مقاطع تحصیلی و دانشگاه‌های استان و کشور فراهم کنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، نعمت الله نجاری  فرماندار زرآباد  در اولین نشست کارگروه بانوان زرآباد،اظهارداشت: با توجه به استعداد بالای دانش آموزان دختر در این شهرستان قطعا با ورود امکانات شاهد رشد و شکوفایی شهرستان جدید التاسیس زرآباد در همه زمینه‌ها خواهیم بود.

وی تصریح کرد: شهروندان ،بانوان و دختران سرمایه اجتماعی شهرستان زرآباد هستند که لازم است در ابعاد مختلف وضعیت زنان بررسی شود.

فرماندار زرآباد افزود،: سن‌ پایین ازدواج ،بالا بودن نرخ بیکاری در حوزه زنان،کمبود سهم اشتغال زنان، نبود امکانات لازم ،آسیب‌های مختلف از ازدواج‌هایی غیرقانونی با اتباع خارجی ،کودک همسری، وضعیت تغذیه کودکان ودهها مورد دیگر ‌بررسی،تحلیل و برنامه ارائه شود.

فرماندار زرآباد ادامه داد: بانوان نقش مهمی در توسعه، پیشرفت و پویایی جامعه دارند و در این میان بانوان زرآبادی از توانای بالای برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه بانوان در راه‌اندازی سمن‌ها در حوزه بانوان و خانواده تلاش کنند بیان کرد: کمیته‌های مختلف در حوزه بانوان و کارگاه‌های آموزشی فعال و خوشه‌های کسب وکار بویژه برای زنان سرپرست خانوار و تشکیل بازارچه‌های محلی وارائه تسهیلات و حمایت مالی از سوی دستگاه‌های مربوطه انجام شود.

نجاری افزود: توسعه هر کشوری به نقش معلمان و نظام آموزشی آن بستگی دارد و هر چه معلمان نقش و اهمیت خود را بیشتر بدانند و توجه داشته باشند که چه تاثیری در ساختن آینده کشور و خلق رفاه و توسعه اقتصادی دارند حتما از این فرصت بهتر استفاده خواهند کرد.

وی تصریح کرد: معلمان چراغ هدایت، پلی برای ارتباط انسان بوده،بوی فضیلت می‌دهند و قلبی سرشار از عشق وشفقت دارند بنابراین تلاش کنند.
فرماندار زرآباد خاطرنشان: توسعه این شهرستان بدون نقش آفرینی زنان امکان ندارد از سوی دیگر شرایط امروز به شکلی پیش می‌رود که پذیرش زنان و نقش آن‌ها در توسعه هر منطقه پر رنگ‌تر شده است.

وی ادامه داد: زنان علاوه بر حضور در فعالیت‌های جامعه، مادر و همسر خانواده خود هستند و مادران نهاد اصلی خانواده اگر تربیت کننده خوبی باشند می‌توانند در آینده جامعه تاثیرگذار باشند.

رییس شورای اسلامی زرآباد نیز در این نشت گفت: جایگاه زنان در اسلام ویژه بوده این نیز به خاطر نقش ممتاز بانوان در تربیت انسان‌ها است.

مولوی یونس نهنگی افزود: از تمام ظرفیت‌های شهرداری و شورای اسلامی زرآباد برای رفع مشکلات آموزشی دختران استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار