آمادگی جودوکاران ناشنوای خراسان رضوی برای مسابقات المپیک برزیل

جودوکاران ناشنوای خراسان رضوی برای حضور در مسابقات قهرمانی جودوی ناشنویان به عضویت تیم ملی درآمده و گوشه‌ چشمی نیز به رقابت‌های المپیک ناشنوایان برزیل در سال ۲۰۲۲ دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا شیخ‌زاده رئیس هیئت ناشنوایان خراسان رضوی گفت: هم اینک علی سلحشور گلخانی و مصطفی سفیدی به عنوان اعضای تیم ملی جودوی ناشنوایان در مرحله نهایی اردوی آماده‌سازی تیم ملی در تهران به سر می‌برند.

او افزود: البته مسعود سفیدی قهرمان اسبق جودوی المپیک ناشنوایان نیز به عضویت تیم ملی درآمده بود که به دلیل پارگی رباط صلیبی از همراهی تیم ملی به فرانسه بازماند.

رئیس هیئت ناشنوایان خراسان رضوی ادامه داد: سلحشور گلخانی نیز سابقه ۲ دوره حضور در مسابقات المپیک ناشنوایان و کسب نشان از این رقابت‌ها را دارد، هرچند این ورزشکار توانمند، چندی پیش به شدت گرفتار بیماری کرونا شد، اما اکنون سلامت کامل خود را بازیافته و آماده تکرار افتخارآفرینی و کسب نشان برای کشورمان است.


بیشتر بخوانید


شیخ‌زاده بیان کرد: تیم ملی کشور با هشت جودوکار از پنجم تا هشتم آبان ماه در رقابت‌های جهانی ناشنوایان فرانسه حضور خواهد داشت که در این رقابت‌ها سهمیه المپیک ناشنوایان ۲۰۲۲ برزیل (اردیبهشت ماه ۱۴۰۱) نیز تعیین خواهد شد.

او با بیان اینکه ناشنوایان جهان هر چهار سال یکبار در قالب المپیک ناشنوایان یا دیفلیمپیک گرد هم می‌آیند، تصریح کرد: جودوکاران ناشنوای خراسان رضوی علاوه بر کسب نشان در رقابت‌های جهانی فرانسه، برای حضور در رقابت‌های المپیک برزیل نیز امیدوارانه به رقابت می‌پردازند.

رئیس هیئت ورزش‌های ناشنوایان خراسان رضوی تاکید کرد: هیئت ناشنوایان در قالب ۱۷ رشته پرطرفدار ورزشی با ۴۰۰ ورزشکار زن و ۵۰۰ ورزشکار مرد در پنج شهرستان از مجموع ۳۳ شهرستان خراسان رضوی فعالیت دارد.

انتهای پیام//ت.ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.