خدابخشی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

برنامه‌ریزی وزیر جهاد کشاورزی برای تامین ۱۲۰ هزار تن مرغ منجمد

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به بیان توضیحاتی درباره جزئیات جلسه امروز سه‌شنبه ۲۰ مهرماه کمیسیون متبوع خود پرداخت.

محمد خدابخشی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات نشست امروز سه شنبه ۲۰ مهر ماه کمیسیون متبوع خود اظهار کرد: امروز در کمیسیون برنامه و بودجه از ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی دعوت شده بود تا در رابطه با اقداماتی که در وزارت جهاد کشاورزی و اولویت‌ها انجام داده است، توضیح داد.

وی ادامه داد: وزیر کشاورزی در رابطه با بازار برنج توضیحاتی داد و اعلام کرد که برای تامین برنج مخصوصا برنج خارجی مشکلی نداریم. البته ساداتی‌نزاد تاکید کرد که اولویت آن‌ها در بین برنج خارجی، برنج هندی و اوروگوئه‌ای است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه استدلال وزیر جهاد کشاورزی درباره گرانی برنج خارجی بروز خشکسالی بود، اضافه کرد: وزیر تاکید کرد که برنج ایرانی ۲۰ درصد افزایش قیمت داشته است، اما در زمینه تامین آن مشکلی وجود ندارد.

خدابخشی افزود: وزیر در بخش دیگری از سخنانش درباره کمک‌هایی همچون طرح زهکشی اراضی که انتظار داشت مجلس به آن‌ها توجه کند را نیز مطرح کرد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه برای اجرای طرح زهکشی اراضی به ۲ میلیارد دلار بودجه نیاز داریم، اعلام کرد که اگر این بودجه محقق شود؛ نرخ بازگشت سرمایه آن ۲۵ درصد و مدت بازگشت آن نیز چهار سال برآورد می‌شود که در تولید برنج هم تاثیر به سزایی دارد.

وی افزود: درخواست دیگر وزیر، کمک کمیسیون برنامه و بودجه در هنگام تصویب بودجه سال آینده به افزایش منابع بانک کشاورزی بود، زیرا بانک کشاورزی برای حل مشکل کشاورزان و افزایش تولید نیاز به منابع بیشتری دارد.

خدابخشی با بیان اینکه برنامه ریزی‌های وزیر جهاد کشاورزی برای تامین تخم مرغ هم بیان شد، گفت: وزیر جهاد کشاورزی از برنامه ریزی برای تامین ۱۲۰ هزار تن مرغ منجمد نیز خبر داد و وزیر قول داد که برنامه بهتری را در سال بعد خواهد داشت.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره دستور کار دوم کمیسیون گفت: در دستور کار دوم نمایندگان نیروی انتظامی حضور پیدا کرده و به بیان توضیحاتی درباره اقدامات نیروی انتظامی پرداختند.

خدابخشی خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی درباره اقدامات خود در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، پلیس فتا، افزایش ۲۵ درصدی اکتشافات پلیس در حوزه جرایم سایبری، طراحی و تولید و بکار گیری پهپاد‌ها در نیروی انتظامی، کاهش فوتی‌های تصادفات از ۱۶ هزار نفر در سال ۹۸ به ۱۴ هزار نفر در سال ۹۹، ایجاد قرارگاه مبارزه با سرقت، بهبود فضای کلانتری‌ها و بهبود رضایت مردم گزارشی را ارائه کردند.

خدابخشی گفت: فرماندهان نیروی انتظامی نیز از کمیسیون برنامه و بودجه درخواست داشتند که این کمیسیون در سال ۱۴۰۱ از نظر منابع به نیروی انتظامی کمک کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار