امام جمعه گرگان:

پیامبر خاتم، آینه تمام نمای وحدت و همدلی است

امام جمعه گرگان در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: هفته وحدت، باعث تقویت همدلی و یکرنگی بین مسلمانان می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، آیت الله نورمفیدی امام جمعه گرگان در خطبه‌های امروز نماز جمعه گرگان به در پیش بودن هفته وحدت اشاره کرد و افزود: با درایت امام خمینی (ره) از ۱۲ ربیع الاول تا ۱۷ ربیع الاول به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است تا دشمنان نتوانند این موضوع را دستاویزی برای ایجاد تفرقه در جهان اسلام مطرح کنند.

 

آیت الله نورمفیدی گفت: گلستان به‌عنوان رنگین‌کمان اقوام ایران زمین همواره نماد وحدت و همدلی است و بی‌شک اتحاد و یکرنگی موجود در استان زمینه توسعه را فراهم خواهد آورد.

 

امام جمعه گرگان افزود: اسلام دین برادری و حضرت محمد مصطفی (ص) پیامبر خاتم، آینه تمام نمای وحدت و همدلی است.

 

نماینده، ولی فقیه در گلستان بیان کرد: در روزگاری که دشمنان قسم‌خورده اسلام با تمام بغض و کینه به دنبال ایجاد تفرقه و حکومت در بلاد مسلمین هستند هفته وحدت، باعث تقویت همدلی و یکرنگی بین مسلمانان می‌شود.


امام جمعه گرگان با اشاره به حوادث خونبار افغانستان و شهادت شیعیان این کشور، گفت: اتفاقات اخیر در افغانستان و شهادت نمازگزاران شیعه در یکی از مساجد این کشور ثمره دخالت عوامل استکبار و آمریکای جنایتکار در منطقه است.

 

آیت الله نورمفیدی گفت: این قتل عام در راستای ناامن سازی افغانستان و منطقه است و آن‌ها به دنبال آن هستند تا امنیت و آرامش منطقه را بر هم بزنند.

 

آیت الله نورمفیدی با اشاره به هفته نیروی انتظامی، گفت: امنیت و آسایش کشور ثمره جانفشانی و رشادت‌های سربازان سبز پوش این نهاد در اقصی نقاط کشور از داخل مراکز جمعیتی تا نوار مرزی است.

 

آیت الله نورمفیدی اضافه کرد: حفظ امنیت شرط اصلی برای توسعه و رونق در بخش‌های مختلف جامعه است و نیروی انتظامی عهده دار این وظیفه خطیر است.

 

سردار محمد سعید فاضل دادگر فرمانه انتاظمی گلستان هم در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه گرگان، گفت: امنیت برای همه است و بدون آن هیچ فعالیتی امکان پذیر نخواهد بود لذا آحاد جامعه برای تولید و تامین آن باید پای کار بوده و یاریگر نیروی انتظامی باشند.

 

فاضل دادگر با اشاره به اهمیت امنیت پایدار افزود: امنیت یک محصول است و برای تولید آن دستگاه‌های متولی باید با تمام وجود پای کار باشند و نیروی انتظامی هم از این محصول جمعی مراقبت می‌کند.

 

فرمانده انتظامی گلستان با تاکید بر رویکرد مطالبه گری پلیس از سازمان‌ها در راستای تامین نظم و امنیت، اضافه کرد: نهاد‌های مختلف باید نقش و سهم خود در این حوزه را به خوبی انجام دهند چرا که کم کاری هر یک می‌تواند منجر به بروز آسیب‌هایی جبران ناپذیر شود.


او گفت: مقابله قاطعانه با اراذل و اوباش و مخلان نظم و امنیت هم به عنوان مطالبه‌ای عمومی در دستور کار پلیس قرار دارد که در یک سال گذشته در این حوزه هم موفقیت‌های خوبی به دست آمده است.


انتهای پیام / فا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.