چند تکنیک ساده برای مطالعه کنکور/ روش هایی که معجزه می کنند

داوطلبان کنکوری با شناخت چند تکنیک ساده می‌توانند در مطالعه کنکور موفق شوند.

 

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، کنکور برای برخی از داوطلبان یک معضل اساسی به حساب می آید و تا حد بسیار زیادی آینده افراد را تحت تاثیر قرار می دهد. باید بدانید که  مطالعه کنکور با درس‌های معمولی مدرسه تا حد بسیار زیادی فرق دارد؛ چرا که باید حجم زیادی از مطالب کتاب‌های ۳ سال دبیرستان را مطالعه کنید تا بتوانید در یک روز مشخص با زمان ۴ ساعت آن‌ها را به یاد آورید و در تست‌ها موفق شوید و رتبه خوبی هم در آزمون کسب کنید.

بیشتر داوطلبان، کنکور را به عنوان یک غول بزرگی قلمداد می‌کنند که سد راه آرزوهایشان قرار گرفته است، به همین علت بعضی از آن‌ها نمی‌توانند بعد از شرکت در آزمون موفق شوند و آن را به سال آینده موکول می‌کنند.

در صورتی که اگر روش مطالعه کنکور را بدانید صد درصد این غول به اصلاح بزرگ را شکست می‌دهید و می‌توانید به درجات بالای علمی و دانشگاهی برسید.

این موضوع را به یاد داشته باشید که برای موفقیت در کنکور باید بهترین تکنیک‌های مطالعه را فرا بگیرید، از غذاهای سالم استفاده کنید و به صورت روزانه ورزش و استراحت را در برنامه خود قرار دهید.

مطابق یافته‌های دانشمندان در بروز ترین اطلاعات اگر مغز را در معرض اطلاعات جدیدی قرار دهید، یعنی یک روز تا مطالعه‌ی بعدی صبر کنید صد درصد به نتیجه‌ مطلوب تری در یادآوری اطلاعات خواهید رسید.

متقاضیان کنکوری این نکته را به ذهن بسپارید که با مطالعه‌ کتاب و جزوه‌ی درسی، حضور در کلاس و انجام تمرین‌ها کاربرد و روش استفاده از فرمول‌ها را بهتر متوجه خواهید شد، اما برای به یاد سپردن آن‌ها باید از تکنیک فاصله‌گذاری هم استفاده کنید. وقتی به صورت مداوم این فرمول‌ها و معادله‌ها را مطالعه کنبد و طی چند روز آن ها را تکرار کنید، تکنیک فاصله‌گذاری اثرش را به خوبی خوب خواهد گذاشت و به اینصورت فرمول‌ها در ذهن‌تان نقش می بندد. 

داوطلبان کنکوری خواب را مورد توجه خود قرار دهند

خواب منظم نیاز هر انسانی در طول شبانه روز است که پیروی از آن ها باید حتما در دستور کار قرار بگیرد، در غیر اینصورت نمی توانید آن طور که باید و شاید برای مطالعه در یک روز شادابی کاملی به دست آورید و موفق شوید. بنابراین  این نکته را در ذهن خود حک کنید که خواب کافی و منظم تاثیر بسیار مطلوب و زیادی در عملکرد مثبت ذهن می گذارد. همچنین بعد از توجه به خواب لازم است تا تمامی داوطلبان کنکوری به تغذیه خود اهمیت بدهند و برای آن وقت بگذارند تا سیستم ایمنی بدنشان ضعیف نشود.

گفتنی است که مصرف غذاهای سالم یا تغذیه مناسب باعث می شود تا عملکرد ذهنتان در زمان مطالعه بهتر شود. مطالعه چند باره جزوه با فاصله زیاد منجر به این موضوع می شود که مطالب را از یاد نبرید، باید در این میان تست زنی را در دستور کار خود قرار دهید و بعد از مطالعه دقیق جزوه و کتاب استادان و معلمان به تست زنی اقدام کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار