مسیح در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بهترین زمان مطالعه کنکور از همین امروز است/ تاثیر معدل امتحانات نهایی بر آزمون سراسری

یک مشاور برتر کنکور گفت: تمامی داوطلبان کنکور باید از همین امروز مطالعه کنکور را آغاز کرده و به هیچ عنوان وقت را تلف نکنند.

شروین مسیح مشاور برتر کنکور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره زمان مطالعه کنکور برای سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: دانش آموزان و دانشجویان کشور از همین امروز باید مطالعه منابع کنکور سراسری و آزمون کارشناسی ارشد را آغاز کنند.

او افزود: برخی از محصلان زمان زیادی را برای مطالعه تا آغاز کنکور می‌دانند که باید به این نکته توجه کنند. امسال دو تا اتفاق برای کنکور افتاده است، اول اینکه معدل امتحان نهایی تاثیر بسیار زیادی در امتحان کنکور دانش آموزان دارد؛ بنابراین آن‌ها باید دروس مدرسه را به خوبی مطالعه کنند.

مسیح تصریح کرد: از آن جایی که ویروس کرونا تمامی دروس دانش آموزان و دانشجویان را مجازی کرده و آن‌ها هیچ زمانی به صورت حضوری در امتحانات شرکت نکرده اند؛ بنابراین هم اکنون با موضوع جدیدی روبه رو هستند، یعنی آن‌ها باید در امتحانات نهایی و کنکور به صورت حضوری شرکت کنند که به همین ترتیب باید خود را آماده کنند؛ چرا که احتمال دارد بیشتر از گذشته دچار استرس شوند.

این مشاور برتر کنکور ادامه داد: موضوع دوم این است که کنکور سراسرس خارج از امتحان نهایی مقاطع دهم و یازدهم و دوازدهم را در بر می‌گیرد و اهمیت زیادی دارد که تمامی متقاضیان باید خود را برای شروع کنکور آماده کنند.

متقاضیان کنکور باید تسلط زیادی روی ۳ سال تحصیلی داشته باشند

شروین تاکید کرد: دانش آموزان و دانشجویان باید علاوه بر دروس دوازدهم حتما دروس یازدهم و دهم را هم مطالعه کنند که این موضوع می‌تواند زمان مطالعه کنکور را افزایش دهد؛ چرا که متقاضیان کنکور به اسم یک سال درسی را برای مطالعه کنکور در دست دارند، اما به صورت عملی باید ۳ سال تحصیلی را به مطالعه دروس اختصاص دهند.

او گفت: محصلان هر چه دیرتر زمان مطالعه کنکور را آغاز کنند دیگر فرصتی برای مطالعه سه سال تحصیلی نخواهند داشت. آن‌ها می‌توانند با یک برنامه ریزی مناسب مطالعه کنکور را آغاز کنند و خسته نشوند و به اینصورت خود را در دردسر نندازند و به آرامی تمامی فعالیت هایشان را پیش ببرند.

این مشاور برتر کنکور اضافه کرد: برای مثال، آن‌ها باید با برنامه ریزی‌های لازم بخش‌هایی از دروس را تا عید تمام کنند و سپس مابقی را به اتمام برسانند؛ تا به اینصورت فشار زیادی گریبانگیرشان نشود و کنکور به عنوان یک معضل بزرگ در مقابل آرزوهایشان قرار نگیرد.

مسیح با بیان اینکه امسال بخشی از معدل امتحانات نهایی تاثیر مستقیمی در کنکور سراسری دارد، تاکید کرد: تمامی محصلان باید با برنامه ریزی‌های لازم هم خود را برای دروس مدرسه آماده کنند و هم اینکه در آزمون کنکور موفق شوند.

این مشاور برتر کنکور اضافه کرد: این موضوع باعث می‌شود تا دانش آموزان و دانشجویان مدیریت خوبی روی زمان داشته باشند، آن‌ها باید تمامی برنامه‌های خود را در جهت نتیجه مثبت کنکور سراسری یادداشت کنند و بر اساس آن‌ها عمل کنند.

مسیح با بیان اینکه هر روزی که بگذرد دیگر زمان به گذشته بر نخواهد گشت، تاکید کرد: داوطلبان باید با طبقه بندی‌های انجام شده و کمک مشاوران آمادگی شروع مطالعه کنکور را از همین امروز داشته باشند و به هیچ عنوان وقت را تلف نکنند؛ چرا که کنکور موضوع سختی نبوده و تنها به آمادگی متقاضیان بستگی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار