آغاز طرح تحول نظارت و بازرسی از تأسیسات گردشگری در خراسان رضوی

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: طرح تحول نظارت و بازرسی از تأسیسات گردشگری خراسان رضوی اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،یوسف بیدخوری معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: هدف ما در آستانه تغییر شرایط کرونایی و در پساکرونا اجرای طرح نظارت به شکل اینترنتی و در قالب سامانه‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

او افزود:  با اجرای این طرح اطلاعات واحد‌های گردشگری در سامانه‌های مربوطه به‌روزرسانی می‌شود و ضمن پیشگیری از ایجاد مشکلات برای زائران و گردشگران، پیش از اینکه زائر و گردشگر وارد پروسه اداری سنتی رسیدگی به شکایت شود، به مشکل و شکایتش رسیدگی خواهد شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با اشاره به اهمیت نظارت و بازرسی تاسیسات گردشگری ادامه داد: در جلسات هم‌اندیشی با اعضای تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری وضعیت تاسیسات گردشگری استان بررسی شده تا در راستای رعایت منشور حقوق گردشگر بازرسی‌های مستمر در این زمینه اجرا شود.


بیشتر بخوانید



بیدخوری بیان کرد: با توجه به تغییر و بهبود شرایط کرونایی دوباره سفر‌ها آغاز شده و زائران و گردشگران به مقاصد گردشگری استان سفر می‌کنند، مشهد هم به عنوان قطب زیارتی و گردشگری در کشور همیشه مورد توجه و مقصد سفر مردم است.

او تصریح کرد: باید شرایطی فراهم کنیم که گردشگر با خیالی آسوده، بدون مشکل و با اطمینان از این که حقوقش رعایت شده، سفر کند و در صورتی که اعتراضی داشته باشد، بلافاصله به آن رسیدگی خواهد شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تأکید کرد: نظارت‌ها شامل صدور تذکر، اخطار و تعلیق واحد‌ها می‌شود و حتی در مراحل بعدی در صورت تکرار موجب تعطیلی تاسیس گردشگری متخلف خواهد شد؛ البته برای افرادی که قوانین را رعایت می‌کنند نیز تشویق‌هایی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار