مسکو: ناتو به طور سیستماتیک روابط خود را با روسیه خراب کرده است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: ناتو روابط خود را با روسیه به سطح پایینی رسانده و نقش دبیرکل ناتو در این روند مخرب قابل توجه است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به اظهارات ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو درباره دلیل اخراج دیپلمات‌های روسی اعلام کرد: ناتو هیچ مدرکی برای اثبات انجام فعالیت‌های بدخواهانه و منفی از سوی کارکنان نمایندگی  دیپلماتیک روسیه ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اضافه کرد:‌ ناتو به طور سیستماتیک روابط خود را با روسیه خراب کرده است تا منطق جنگ سرد را انتخاب کند و نقش ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در این روند مخرب قابل توجه است.

زاخارووا افزود: دبیرکل ناتو باید از خود بپرسد که چه تعداد از نمایندگان کشور‌های عضو سازمان در ظاهرِ دیپلمات و روزنامه نگار در فعالیت‌های جاسوسی در سراسر جهان شرکت دارند. اگر این امر را غیرمجاز می‌دانید، پس لطفا نیرو‌های اطلاعاتی کشور‌های ناتو را از روسیه فراخوانید.

الکساندر گروشکو، معاون وزیر خارجه روسیه هم گفت: مسکو هیچ پیامی از ناتو از طریق مجاری رسمی مبنی بر پیشنهاد برای گفتگو دریافت نکرده است. مقامات ناتو با روسیه تماسی نداشتند و هیچ شرایطی برای ادامه گفتگو وجود ندارد.

پیش از این استولتنبرگ گفته بود که تصمیم اتخاد شده برای اخراج دیپلمات‌های روسی از بروکسل بر اساس اطلاعاتی گرفته شده است. در عین حال، او هیچ مدرکی که بتواند اتهامات علیه روسیه را اثبات کند، ذکر نکرد.

ناتو در ۶ اکتبر اعلام کرد که ماموریت روسیه در این سازمان را از ۲۰ نفر به ۱۰ نفر کاهش می‌دهد. اعتبار هشت دیپلمات هم لغو شد. این اتحادیه از دیپلمات‌های روسی خواست تا پایان اکتبر بروکسل را ترک کنند. ناتو در توجیه این تصمیم خود اعلام کرد این هشت نفر مخفیانه در قالب ماموران اطلاعاتی کار می‌کرده‌اند.

در ۱۸ مارس، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هم گفت که مسکو عملیات ماموریت خود در ناتو را به طور کامل متوقف می‌کند. همچنین، فعالیت دفتر ارتباطات و اطلاعات نظامی ناتو در مسکو نیز فعلا به کار خود پایان خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار