۳ کشته و دستکم۸۰ زخمی در درگیری میان معترضان و ارتش سودان

به دنبال درگیری میان معترضان و ارتش سودان، ۳ نفر جان باخته و بیش از ۸۰ نفر نیز مجروح شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کمیته مرکزی پزشکی سودان از جان باختن ۳ نفر در جریان درگیری میان ارتش سودان و معترضان و استفاده ارتش از سلاح گرم برای متفرق کردن آنان خبر داد.

این کمیته سودانی همچنین از مجروح شدن بیش از ۸۰ نفر در جریان این درگیری‌ها خبر داد.

یک منبع در شورای حاکمیتی انتقالی سودان نیز پیشتر گفته بود: «سربازان سودانی روز دوشنبه (امروز) حداقل ۱۵ مقام از سودان را بازداشت کردند.»

همچنین «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: «به نظر ما مردم سودان باید خودشان مستقل مشکلاتشان را حل کنند و مسیر حاکمیتی این کشور را بر اساس منافع ملی تعیین کنند. روسیه به انتخاب مردم سودان احترام می‌گذارد و در صورت نیاز به آن‌ها کمک خواهد کرد.»

صبح امروز منابع خبری از محاصره منزل مسکونی «عبدالله حمدوک» نخست‌وزیر سودان و بازداشت او خبر دادند. ساعاتی بعد نیز بازداشت «ایمن نور» فرماندار خارطوم، «عمر الدقیر» رئیس حزب کنگره سودان و بسته شدن پل‌ها و ورودی‌های خارطوم، پایتخت سودان به دست نیرو‌های نظامی ناشناس اعلام شد.

همچنین به دنبال تشدید اوضاع در پایتخت سودان و استقرار تجهیزات نظامی در اطراف فرودگاه، فعالیت این فرودگاه از حالت طبیعی خارج و تمامی پرواز‌ها متوقف شد.

پس از این کودتا حزب «کنگره سودان» با صدور بیانیه‌ای از نیرو‌های انقلابی و مردم سودان خواست تا در برابر کودتای نظامی مقاومت کرده و هر چه سریعتر به خیابان‌ها بیایند. حزب ملی «امت سودان» نیز دستگیری‌ها و کودتا را به شدت محکوم کرد.

این کودتا در حالی انجام شد که چندی پیش نیز منابع خبری از یک کودتای ناموفق در این کشور خبر داده و از مردم خواسته بودند که با آن مقابله کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار