معاون اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی:

ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی خراسان رضوی به ۶۶ درصد رسید

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: درصد اشغال واحد‌های اقامتی در ۱۸ روز ابتدایی مهر ماه از میان واحد‌های بازگشایی شده به ۶۶ درصد رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، یوسف بیدخوری معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در خصوص میزان اشغال واحد‌های اقامتی گفت: در مهر ماه اوضاع خوبی داشتیم که پس از دهه پایانی صفر این روند ادامه پیدا کرد و در ایام تولد پیامبر اکرم (ص) واحد‌های اقامتی وضعیت رضایت‌بخشی نسبت به گذشته داشت.

او افزود: واحد‌های اقامتی روی موضوع دستور العمل‌های بهداشتی و کیفیت خود دقت‌های لازم را دارند. البته در مسئله برخورد با شیوع کرونا و پیشگیری از آن کارنامه خوبی داشته و در نظر داریم این کارنامه خوب را تا پایان دوران کرونا و پیک ششم حفظ کنیم.


بیشتر بخوانید


معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین با توجه به واکسیناسیون ۱۰۰ درصدی کارکنان تاسیسات گردشگری، واحد‌های اقامتی در سطح مشهد و خراسان رضوی به لحاظ سطح ایمنی کارکنان وضعیت قابل قبولی دارد و تمام هم‌وطنان می‌توانند با خیالی آسوده از ظرفیت واحد‌های اقامتی در مشهد استفاده کنند.

بیدخوری با اشاره به درصد اشغال واحد‌های اقامتی در ۱۸ روز ابتدایی مهر ماه بیان کرد: از مجموع ۱۷۴۴ واحد اقامتی در خراسان رضوی ۱۵۰۵ واحد معادل ۸۳ درصد واحد‌ها بازگشایی شده‌اند. بیش از یک میلیون و ۹۰ هزار اقامت در تمام واحد‌های اقامتی خراسان رضوی از جمله هتل و متل، هتل آپارتمان، میهمان‌پذیر، خانه مسافر و خانه‌های بوم‌گردی ثبت شده که درصد اشغال واحد‌های اقامتی را به ۶۶ درصد رسانده است.

او تصریح کرد: ظرفیت اشغال هتل و متل‌های بازگشایی شده در این مدت ۶۲ درصد، هتل‌آپارتمان‌ها ۶۵ درصد، میهمان‌پذیر‌ها ۷۱ درصد، خانه‌های مسافر ۶۸ درصد و خانه‌های بوم‌گردی ۶۵ درصد بوده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در خصوص درصد اشغال واحد‌های اقامتی در دهه پایانی صفر تاکید کرد: در دهه پایانی صفر بیش از ۶۴۰ هزار اقامت با ۶۷ درصد اشغال در واحد‌های اقامتی به ثبت رسیده است. از میان واحد‌های اقامتی بازگشایی شده، ظرفیت اشغال هتل و متل‌ها ۶۰ درصد، هتل‌آپارتمان‌ها ۶۶ درصد، میهمان‌پذیر‌ها ۷۶ درصد، خانه‌های مسافر ۶۹ درصد و خانه‌های بوم‌گردی نیز ۶۴ درصد بوده است.

بیدخوری در خصوص ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی خراسان رضوی در سه روز پایانی دهه آخر صفر اظهار کرد: در سه روز پایانی دهه آخر صفر بیش از ۲۵۰ هزار اقامت با ۸۸ درصد اشغال در واحد‌های اقامتی به ثبت رسیده است. از میان واحد‌های اقامتی بازگشایی شده، ظرفیت اشغال هتل و متل‌ها در این مدت ۸۹ درصد، هتل‌آپارتمان‌ها ۷۷ درصد، میهمان‌پذیر‌ها ۹۲ درصد، خانه‌های مسافر ۸۰ درصد و خانه‌های بوم‌گردی نیز ۱۰۰ درصد بوده است.

انتهای پیام//ت. ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار