گلایه ریگانی‌ها از اختلال در سیستم آنتن دهی ۳ روزه تلفن همراه

مشکل آنتن دهی سه روزه تلفن همراه و پیرو آن اختلال در اتصال به اینترنت همراه در شهرستان ریگان، نارضایتی مردم را به دنبال داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، شهرستان ریگان با ۹۸هزار نفر جمعیت، ۸ هزار کیلومتر مربع وسعت و ۳۰۰ روستا و آبادی، سه روزیست که از آنتن دهی تلفن همراه و به دنبال آن اتصال به اینترنت همراه بی بهره است. این درحالیست که این شهرستان، یکی از مناطق حادثه خیز در استان است که هر بار به نحوی شاهد حواث طبیعی در آن هستیم.

مشکل آنتن دهی تلفن همراه  و پیرو آن اختلال در اتصال به اینترنت همراه حتی تعطیلی ۳ روزه برخی کسبه، بازاریان و ... را به دنبال داشته که همین امر سبب نگرانی‌های مردم شده است.

قطع کابل فیبر نوری از سوی شرکت گاز

به نظر می رسد، قطع کابل فیبر نوری از سوی شرکت گاز به واسطه حفر کانال دلیل این مشکل باشد، این درحالیست که متأسفانه آنتن ندادن تلفن همراه مشکل تازه ای نیست و هر چند وقت یکبار اهالی این شهرستان با این مشکل روبه رو می شوند.

اکنون این سوال به ذهن می رسد که چطور شرکت گاز برای کنده کاری ها و حفر کانال با شرکت مخابرات هماهنگ نیست، آیا از وجود شبکه فیبر نوری در زیر زمین خبر ندارند؟

اختلال در سیستم آنتن دهی تلفن همراه

محمد شهیکی یکی از کاسبان اهالی ریگان در این زمینه می گوید: به دلیل قطع آنتن تلفن همراه، ۳ روز کاسبی ام تعطیل شده است.

او افزود: متأسفانه در بحث اینترنت پرسرعت هم این شهرستان از همان ابتدا مشکل داشته و این مشکل کماکان ادامه دارد.

شهیکی از مسئولان خواست، هر چه سریع تر نسبت به رفع این مشکلات اقدام کنند.

تلاش مخابرات برای رفع مشکل

علی زارع رئیس اداره مخابرات ریگان در این خصوص گفت: قطعی اینترنت ۴G در شهر ریگان به علت DownTime که داشتیم و قطع سیستم انتقال قدیم و راه اندازی و توسعه سیستم انتقال جدید (سینا) است که با راه اندازی این سیستم مردم هم کیفت ارتباطی خوب و هم افزایش پهنای باند در شهرستان ریگان را شاهد خواهند بود.

او افزود: با صبوری مردم تا ظهر امروز تکنولوژی ۴G (اینترنت پرسرعت) شهرستان نرمال و تمامی ارتباطات برقرار می شود.

زارع تصریح کرد:  در حال حاضر ارتباطات ثابت و تکنولوژی ۲G /۳G  برقرار است و مشکل خاصی نیست.

رئیس اداره مخابرلت ریگان بیان کرد: قطعی کابل فیبرنوری که چند روز گذشته در شهرستان فهرج اتفاق افتاده و Downtime که بابت توسعه جدید توأم شده، نارضایتی برای مردم بوجود آورده است، از این بابت از مردم صبور و تمام کسانی که به دنبال توسعه و پیشرفت شهرستان هستند، عذرخواهی ‌می‌کنم.

زارع افزود: همکاران ارتباطات سیار از دیشب در منطقه هستند و امروز نیز تلاش می شود تا توسعه جدید نرمال شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار