تشخیص و غربالگری سرطان سینه حائز اهمیت است

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: برای تشخیص و غربالگری سرطان سینه از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود که غربالگری بسیار مهم است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بهارک شاهین، فوق تخصص جراحی سرطان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خصوص بررسی غربالگری سرطان سینه گفت: برای تشخیص و غربالگری سرطان سینه از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود و این روش‌ها به فردی که به ما مراجعه می‌کند بستگی دارد.

او بیان داشت: بانوان از سن ۳۵ سالگی آموزش ببینند و روش‌های غربالگری را به کار ببرند، زمانی که یک زن در سن ۴۰ سالگی قرار دارد و سابقه بیماری ندارند تحت ماموگرافی قرار بگیرد اگر نکته مشکوکی باشد سنوگرافی برای او انجام می‌شود.

شاهین افزود: توصیه می‌شود بانوان از سن ۴۰ سال یا ۳۵ سال به طور سالیانه از سوی پزشک متخصص مورد بررسی قرار بگیرند، روش‌های استاندارد غربالگرافی که شامل ماموگرافی است را دنبال کنند.

این پزشک فوق تخصص جراحی سرطان تصریح کرد: سرطان سینه یک بیماری درمان پذیر بوده که شامل جراحی، شیمی درمانی، پرتو درمانی و تجویز دارو است و در روش‌های جدید درمان این بیماری به کار می‌رود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: پس از آن بیمار طی دوره‌های سه ماه، شش ماهه و سالیانه تحت نظر پزشک باشد تا از شروع مجدد بیماری جلوگیری شود و بانوان مبتلا به سرطان این را بدانند که در صورت انجام عمل جراحی از نظر ایمنی با یک فرد سالم فرقی ندارند.

او در پایان گفت: بانوان مبتلا به این بیماری در زمان مناسب واکسن کرونا ویروس خود را تزریق کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
ان شاءالله شاهد شیوع هیچ بیماری نباشیم