ثبات تعرفه خدمات مخابراتی تاثیر منفی بر توسعه زیرساخت‌ها داشته است

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال شرق گفت: ثابت ماندن تعرفه خدمات مخابراتی تلفن همراه و ثابت، موجب شده اپراتور‌های ارائه دهنده خدمات در توسعه زیرساخت‌های مخابراتی در این بخش با مشکل مواجه شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محمد شمسایی مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال شرق گفت: هزینه اپراتور‌های تلفن همراه و ثابت شامل نیروی انسانی، تجهیزات، نرم افزار و سخت افزار در حدود ۱۰ سال اخیر رشد و جهش قابل توجهی داشته، اما تعرفه‌های خدماتی آن ثابت مانده است.

او افزود: اگرچه با رشد سرویس‌ها یا تنوع بخشی آن‌ها قدری درآمد اپراتور‌ها افزایش داشته است، اما با ثبات تعرفه‌های اصلی خدمات در بخش ثابت و همراه، فاصله هزینه و درآمد اپراتور‌ها باز هم بسیار زیاد است.

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در استان‌های گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی ادامه داد: به عنوان ناظر بر اعمال تعرفه‌های تلفن ثابت، همراه و اینترنت اپراتور‌ها و کنترل کننده آن‌ها باید بگویم که تعرفه‌ها حتی یک ریال هم افزایش نداشته است.

شمسایی بیان کرد: مصارف سخت افزار و نرم افزار اپراتور‌ها کاملا مشخص است و از طرف دیگر به صورت ارزی است و تقریبا می‌توان گفت مصارف طی سال‌های قبل پنج برابر شده و علاوه بر آن هزینه نیروی انسانی نیز افزایش داشته است.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: علاوه بر مسائل یادشده سرقت تجهیزات و کابل‌های مسی از ایستگاه‌های مخابراتی و سایت‌های بی. تی. اس تلفن همراه نیز هزینه زیادی را به اپراتور‌های تلفن همراه تحمیل کرده است، این سرقت‌ها آن قدر زیاد و سریع روی می‌دهد که اپراتور‌ها برای تامین مجدد تجهیزات تاسیسات مخابراتی و راه‌اندازی شبکه ارتباطی با مشکل مواجه شده اند.

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال شرق کشور تاکید کرد: ثبات تعرفه‌ها و همچنین افزایش سرقت تجهیزات مخابراتی تاثیر منفی شدیدی بر توسعه زیرساخت‌های مخابراتی در سطح استان‌های شمال شرق کشور داشته است.

 

منبع؛ ایرنا

انتهای پیام/م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.