روستاییان ساحل‌نشین بوشهر در طرح‌های پرورش آبزیان مشارکت می‌کنند

استاندار بوشهر گفت: روستاییان ساحل‌نشین که با صید و صیادی امرار معاش می‌کنند در طرح‌های پرورش آبزیان مشارکت می‌کنند و حمایت می‌شوند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر در بررسی روند اجرای طرح‌های پرورش میگو در این استان، توسعه پرورش آبزیان را یکی از سیاست‌های مهم در عرصه سرمایه‌گذاری، درآمدزایی، اشتغال‌زایی و صادرات دانست و بر توسعه طرح‌های پرورش میگو و ماهی در روستاهای ساحلی استان تاکید کرد.

او افزود: روستاییان ساحل‌نشین که با صید و صیادی امرار معاش می‌کنند در طرح‌های پرورش ماهی و میگو مشارکت می‌کنند و از حمایت ویژه برخوردار خواهند شد.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه قطعاتی کوچک از اراضی ساحلی برای پرورش آبزیان به روستاییان اختصاص داده می‌شود، عنوان کرد: برای واگذاری زمین‌ به روستاییان و سرمایه‌گذاران، طرح‌هایی در دست بررسی و اجرا است.

محمدی‌زاده با اشاره به راه‌اندازی بخشی از شهرک پرورش آبزیان رود شور شهرستان گناوه تا پایان امسال، ادامه داد: طرح برق‌رسانی در این شهرک شتاب گرفته و با توجه به پیشرفت کار بخشی از اراضی، به سرمایه‌گذاران واگذار شده است تا سال آینده به بهره‌برداری برسد.

او با اشاره به اینکه بخشی از اراضی شهرک رود شور معارض دارد، بیان کرد: مقرر شد ۱۲ مزرعه از این شهرک که دارای مالک شخصی و حکم قضائی است، برای پرورش میگو به مالکان اختصاص یابد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ک



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.