قیمت بنزین در انگلیس رکورد زد

درپی افزایش بهای نفت، قیمت سوخت در انگلیس روز گذشته رکورد قبلی خود را جابه‌جا کرد و برای اولین بار به ۱.۴۶ پوند در هر لیتر رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، قیمت بنزین در انگلیس برای اولین بار به ۱.۴۶ پوند به ازای هر لیتر رسیده است. همچنین، قیمت سوخت دیزل (گازوئیل) نیز به ۱.۵ پوند افزایش یافته است.

هزینه سوخت در انگلیس به دلیل افزایش قیمت نفت، تغییر رویکرد نسب به سوخت‌های سبز و سودجویی خرده‌فروشان به خاطر جبران ضرر ناشی از همه‌گیری کرونا افزایش یافته است.

افزایش قیمت سوخت و هزینه‌های انرژی بر تورم در سطح جهان افزوده است. هرچند افزایش قیمت سوخت در انگلیس در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این هم این کشور با بحران سوخت مواجه بوده است.

ماه اکتبر امسال، در پی کمبود سوخت به خاطر مشکل کمبود راننده و حمل و نقل، رانندگان انگلیسی ساعات طولانی را در صف بنزین سپری کردند.

ابتدای اکتبر سال جاری میلادی، انجمن فروشندگان بنزین انگلیس اعلام کرد ۲۷ درصد پمپ بنزین‌های این کشور هیچ بنزینی ندارند، و ۲۱ درصد فقط یک نوع سوخت در انبار خود دارند.

پایگاه خبری ووکس در گزارشی اعلام کرده است برگزیت در بدتر شدن اوضاع سوختی این کشور نقش مهمی داشته است؛ چرا که با افزایش اعمال محدودیت‌ها در سیستم مهاجرتی کامیون‌داران خارجی دیگر تمایل چندانی به کار کردن در این کشور ندارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
داداش اگه در انگلیس بنزین رکورد زده پوند هم رکورد زده ارزش پولش رو ببین ، رفاه مردم رو نیز ببین ، برو بدبخت دنیا ندیده تو چار دیواری و بدبختی مملکت اسیری ، بدبخت مردم مملکتت به نون شب محتاجند تو دیگه از انگلیس صحبت نکن برو از غنا و مالی و گینه صحبت کن شاید ملت قبول کنند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۳۳ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
خواهش میکنم اینقدر چرت پرت تحویل ملت ندهید
دستمزد یک کارگر روزانه در انگلیس چند لیتر بنزین میشود
ودر ایران چند لیتر برای ما کارگران بنزین از انگلیس گرانتر است
Iran (Islamic Republic of)
من
۱۰:۰۱ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
الان اینارو گزارش میکنین که زمینه سازی بشه فردا بنزین گرون شد مردم براشون عادی باشه ...انگلیس کجا ایران کجا ...خیلی فرق داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۵ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
خرج مملکتشون رو از عوارض بنزین درمیارن ولی اینجا تا گرون میشه همه اعتراض میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
ما هیچ حرفی نداریم که مانند انگلیس خرج مملکتمون از عوارض بنزین بقول شما تامین بشه . حاضریم به اندازه انگلیسی ها مالیات بدهیم . قیمت بنزین نیز هم قیمت با انگلیس باشد . ولی حقوق کارگر و معلم ما نیز هم سطح حقوق کارگر و معلم انگلیسی باشد .
انگلیس نفت و گاز مانند ما ندارد و نیاز خود را نیز وارد می کند . ما حاضریم دولتمردانمان نفت و گاز را بفروشند و پولش را برای خود بردارند ولی مملکت ما را از نظر اقتصادی مانند انگلیس اداره کنند . یعنی همان درآمد سرانه ای که سیاستمداران انگلیسی برای مردمشان فراهم کرده اند ؛ سیاستمداران ما نیز برای ما فراهم کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
احتمالا از قشر مردم نیستی که اینقدر راحت حرف میزنی واگرنه باید می فهمیدی گران شدن هرچیز بخصوص بنزین یعنی کوچکتر شدن سفره ی ناچیز مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
از کجا میدونی
آخرین اخبار