آخرین آمار واکسیناسیون در قم

استاندار قم گفت:تاکنون ۶۶ درصد افراد بالای ۱۲ سال در قم واکسن کرونا دریافت کرده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سید محمد تقی شاهچراغی،استاندار قم روز شنبه پس از پایان جلسه ستاد ملی کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس در آن شرکت کرده بود در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: از هفته گذشته روند بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان نزولی شده است و هم اکنون نیز حدود ۱۸۵ تَن در مراکز درمانی قم بستری هستند.

او با اشاره به نگرانی‌های موجود در رابطه با شروع موج ششم کرونا در اروپا و آمریکا و برخی کشور‌های همسایه گفت: با توجه به این که وقتی موج بیماری شروع می‌شود، احتمال سرایت آن به کشور و نگرانی‌هایی وجود دارد که در سطح ملی پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته، ولی آن چه که مربوط به ما است، رعایت شیوه نامه های بهداشتی، کاهش تجمعات و تهویه مناسب است.

استاندار قم در ادامه با تاکید بر موضوع واکسیناسیون همگانی بیان کرد: نقطه نظر‌ها و بعضا مقاومت‌هایی در این زمینه وجود دارد، که باید به مردم آگاهی‌های لازم ارائه شود.

او افزود: آقای رئیس جمهوری نیز نظرش این بود که نظر‌های موافق و مخالف واکسیناسیون مطرح شود و همین طور که صداوسیما به این مسئله می‌پردازد در استان نیز می‌تواند به آن پرداخته شود، ولی پیشنهاد ما به کسانی که نظری دارند، این است که سعی کنند این فضا را به بدنه جامعه نکشانند، واقعا جان و سلامت مردم مهم است، در حوزه نظری و علمی با توجه به پاسخی که واکسن داده، می‌شود، بحث کرد و دلایل آورد.

شاهچراغی با بیان این که بیشترین بستری‌های کرونایی در بیمارستان‌های کشور کسانی هستند که واکسن دریافت نکرده اند، افزود:  مراکز واکسیناسیون در استان برپاست و از امروز نیز مراجعه به منازل شروع می‌شود، که در ابتدا شاید با حجم کمتری باشد، ولی توسعه پیدا می‌کند.

 استاندار قم با تاکید بر اهتمام بیش‌ازپیش بر تسریع در انجام واکسیناسیون کرونا در استان گفت: در حال حاضر ۶۶ درصد از افراد بالای ۱۲ سال استان واکسن کرونا دریافت کرده اند.

او افزود: امیدواریم بتوانیم با واکسیناسیون ۸۰ درصدی جامعه، امنیت و آسایش خاطری برای مردم فراهم شود، ولی در عین حال حتی کسانی که واکسن زده اند نیز باید شرایط بهداشتی را رعایت کنند تا شاهد بیماری و نگرانی خانواده‌ها نباشیم.

استاندار تاکید کرد: افراد خدمات دهنده در بانک‌ها، سازمان‌ها و اداره‌ها ملزم به رعایت شیوه‌نامه‌ها هستند و ما نیز در استانداری با جدیت دنبال این هستیم که مسیر را پیگیری کنیم و اگر کسی رعایت نمی‌کند بر اساس مقررات با آن برخورد شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار