تاثیر تغییرات اقلیمی بر سرنوشت یک پنگوئن

یک زوج اهل نیوزیلند هنگام قدم زدن در ساحل پنگوئن نادری را پیدا کردند که بومی این منطقه نبوده است.

به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان، یک زوج نیوزیلندی پنگوئن کمیابی را در سواحل این کشور، حداقل در ۳۰۰۰ کیلومتری زیستگاه طبیعی این پرنده، یعنی قطب جنوب، پیدا کردند. پنگوئن آدلی که مردم محلی به آن پینگو می‌گویند، پس از گم شدن در قطب جنوب، در این ساحل پیدا شد.

هری سینگ و همسرش برای اولین بار زمانی که در ساحل بریدلینگ فلت، سکونتگاهی در جنوب کرایست چرچ، قدم می‌زدند با این پنگوئن مواجه شدند. سینگ با امدادگران تماس گرفت، زیرا نگران بود که پنگوئن وارد آب شده و به طعمه‌ای برای شکارچیانی که در این منطقه هستند، تبدیل شود. او گفت: "ما نمی‌خواستیم سرنوشت این پنگوئن به شکم یک سگ یا گربه ختم شود. " آزمایش خون روی پینگو نشان داد که او کمی دچار کمبود وزن و کم آبی است. از آن زمان به او مایعات داده شده و از طریق لوله تغذیه می‌شود.

این سومین حادثه‌ای است که در آن پنگوئن آدلی پس از دوبار گم شدن در سال‌های ۱۹۹۳ و ۱۹۶۲ در سواحل نیوزلند پیدا می‌شود. فیلیپ سدون، استاد جانورشناسی در دانشگاه اوتاگو، می‌گوید وجود پنگوئن‌های آدلی در نیوزیلند عجیب است، اما اگر تعداد بیشتری از آنها در آینده در این منطقه دیده شوند، می‌تواند نشانه نگران‌کننده‌ای از تغییرات اقلیمی در اقیانوس باشد.

در ادامه ویدئویی از این پنگوئن را مشاهده می‌کنید:


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۲۴ آبان ۱۴۰۰
چه نازه