آماده تامین فضا‌های مورد نیاز بخش بهداشت و درمان هستیم

شهردار مراغه گفت:شهرداری و شورای اسلامی شهر آماده تامین فضا‌های مورد نیاز بخش بهداشت و درمان این شهرستان به صورت مشارکتی و یا از محل سرانه‌های عمومی شهری است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،محمد مقتومی شهردار مراغه روز چهارشنبه در نشست تعیین تکلیف فضا‌های بهداشتی و درمانی مراغه گفت:با توجه به نقش مهم بخش بهداشت و درمانی در زمینه توسعه زیرساخت‌های شهری، مجموعه مدیریت شهری فضا‌های موجود به ویژه در مناطق حاشیه شهری را در اختیار دانشکده علوم پزشکی قرار دهد.

اوافزود:هم اکنون در مناطق حاشیه شهری به ویژه پهرآباد، میکائیل آباد و عشرت آباد نیاز به ایجاد فضا‌های بهداشتی و درمانی بیش از پیش احساس می‌شود و ایجاد این گونه مراکز زمینه ساز توزیع متوازن امکانات شهری به ساکنان این منطقه خواهد بود.

اواضافه کرد: با وجود اهمیت این مراکز، کمبود فضای مناسب در این مناطق احساس می‌شود و می‌توان با جابجایی کاربری‌های شهری از طریق کمیسیون ماده پنج، بخشی از نیاز بخش بهداشت و درمان برای تامین فضای مناسب را تامین کرد.

شهردار مراغه گفت: تسریع در روند تعیین تکلیف فضا‌های عمومی شهری زمینه ساز کوتاه شدن دست دلالان و افراد سودجو در مناطق و شهرک‌های تازه احداث خواهد بود و باید در این زمینه اهتمام ویژه داشت.

مقتومی با اشاره به بیمارستان در حال احداث خصوصی خواجه نصیر در مراغه افزود: با راه اندازی و افتتاح این مرکز درمانی با زیربنای حدود ۵۲ هزار متر مربع و پیش بینی استقرار ۷۰ مطب پزشکان متخصص و فوق تخصص، می‌تواند زمینه ساز کاهش ترافیک درون شهری مراغه شود.

او اضافه کرد: براساس رایزنی‌های انجام شده و توافق صورت گرفته، یکی از سرمایه گذاران بخش خصوص برای احداث مرکز تخصصی زنان و زایمان با مشارکت شهرداری مراغه اعلام آمادگی کرده است که با همکاری کارشناسانه دانشکده علوم پزشکی می‌تواند موجب توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی شهر شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.