آیت‌الله نوری همدانی:

بسیج برای توسعه کشور به دولت کمک کند

آیت‌الله نوری همدانی گفت:بسیج برای توسعه کشور به دولت کمک کند تا بخشی از انتظارات مردمی برآورده شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید روز پنجشنبه در دیدار سردار سلیمانی،رئیس سازمان بسیج مستضعفین  جهاد و سازندگی دو وظیفه مهم بسیج دانست و گفت: امروز به دلیل ناراحتی شدید مردم از وضع معیشت، بسیج به مباحث سازندگی و توسعه کشور بیش از همیشه ورود و به دولت کمک کند تا بخشی از انتظارات مردمی برآورده شود.

او   افزود: مستضعفین جهان چشم به نهاد‌هایی مانند بسیج دوخته اند؛ امروز ببینید در کشور یمن، افغانستان، سوریه، لبنان و عراق چه خبر است؟

آیت الله نوری همدانی گفت: چندی پیش عده‌ای فکر می‌کردند روی کار آمدن طالبان به نفع ایران است، اما امروز مشخص شده که آن‌ها به دنبال شیعه کشی هستند و حقوق اقوام و مذاهب را محترم نمی‌شمارند.

او  تاکید کرد: بسیج در شرایط حاکم بر منطقه و جهان باید به درستی نسبت به حقوق و وظایف خود آشنا باشد.

این مرجع تقلید اظهار کرد: بسیج شجره طیبه‌ای است که توسط امام راحل غرس شده است و رسالت این نهاد مردمی بسیار مهم است.

آیت الله نوری همدانی یادآور شد: خلاصه بسیاری از رسالت‌ها و اقدامات سازمان بسیج در احیای معروف و ارزش‌ها و مبارزه با منکرات تعریف می‌شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم امر به معروف و نهی از منکر را از ویژگی‌های مهم بسیج دانست و گفت: امر به معروف و نهی از منکر ریشه همه خوبی هاست و به فرموده امام علی (ع) فردی که به زبان یا به صورت قلبی نهی از منکر نکند یک انسان مرده است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.