در آیین تکریم از کتابداران سیرجان مطرح شد:

وضعیت کتابخانه مرکزی تعیین تکلیف شود

آیین تکریم از کتابداران و مولفین کتاب امروز با حضور مسئولان و فعالان ا‌ین حوزه در سیرجان برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، به مناسبت بیست و نهمین دوره هفته کتاب، مراسم تکریم از فعالان این بخش با حضور امام جمعه، فرماندار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی گهرزمین و جمعی از مسئولان و فرهیختگان سیرجانی برگزار شد.

در این مراسم، احمد وفایی مدیرکل کتابخانه‌های استان کرمان با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ کتاب یک کار ریشه‌ای و فرهنگی است و باید برای آن تلاش شود، تأکید کرد: باید از کودکی فرزندان را باکتاب مانند ابزار‌های دیگر بازی و آموزشی آشنا کرد.

او افزود: در این مراسم از ۳۰ کتابدار و ۷ نویسنده برتر شهرستان سیرجان با حضور مسئولان تجلیل می شود.

سهراب بهاالدینی فرماندار ویژه شهرستان سیرجان نیز با بیان اینکه پیامبران الهی (حضرت موسی، حضرت عیسی و پیامبر مکرم اسلام) از طریق کتاب، دین را را به مردم معرفی کردند، گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به کتاب اهمیت زیادی داده شده است، طوری که مقام رهبری اهمیت زیادی به کتاب می‌دهند و معمولا در هنگام برپایی نمایشگاه‌های کتاب ساعت‌ها از این نمایشگاه‌ها بازدید می‌کنند.

او هدف از برگزاری این مراسم را فراهم کردن زمینه گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی دانست و ضمن تقدیر از تعامل و حمایت‌های شرکت گهرزمین افزود: تمامی شرکت‌های منطقه گل گهر باید در زمینه گسترش کتابخوانی، احداث کتابخانه، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب و توجه به مناطق روستایی و عشایری کمک کنند.

آیین تکریم از کتابداران و مولفین در سیرجان

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سیرجان با تاکید بر تعیین تکلیف وضعیت کتابخانه مرکزی سیرجان بیان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب به همت شرکت‌های منطقه گل گهر باید بیشتر و کمبود کتاب در کتابخانه‌های شهرستان برطرف شود.

محمدرضا خضری پور معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی شرکت گهر زمین هم گفت: نیاز جامعه به کتابخوانی در تمامی دوران‌ها احساس می‌شود و امروز وظیفه ما ترویج فرهنگ کتابخوانی در سطح جامعه و حمایت از این قشر فرهیخته است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار