سردیس بانوی ورزشکار مشهدی در تالار افتخارات کمیته ملی المپیک و پارالمپیک

سردیس زنده یاد راضیه شیرمحمدی قهرمان پارالمپیک در تالار افتخارات کمیته ملی المپیک و پارالمپیک رونمایی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  سردیس بانوی ورزشکار مشهدی، در تالار افتخارات کمیته ملی المپیک و پارالمپیک طی مراسمی  با حضور جمعی از مسئولان کشوری و مدیریت شهری مشهد رونمایی شد.

همچنین در این مراسم از سردیس  سایر مدال‌آوران المپیک (علی باغبانباشی، تیمور غیاثی، میررسول رئیسی، هوشنگ کارگرنژاد ) در تالار افتخارات کمیته ملی المپیک و پارالمپیک رونمایی شد. در این بین راضیه شیر محمدی اهل مشهد و سومین بانوی مدال آور شهرمان است که سردیس او در این تالار رونمایی شد.  تاکنون تنها ۶ سردیس از بانوان قهرمان در این تالار وجود دارد که نیمی از آن‌ها مشهدی هستند.

راضیه شیرمحمدی (زاده ۱ شهریور ۱۳۵۶ - درگذشته ۳ تیر ۱۳۹۸) ورزشکار تیراندازی با کمان پارالمپیکی ایرانی و عضو تیم ملی تیراندازی با کمان جانبازان و معلولان ایران بود. او  از سال ۲۰۰۶ به نمایندگی از ایران در مسابقات بین‌المللی شرکت کرد و از مهم‌ترین افتخارات وی می‌توان به مدال برنز پارالمپیک لندن و مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۷ اشاره کرد.


بیشتر بخوانید


راضیه شیرمحمدی در ۱ شهریور ۱۳۵۶ متولد شد، او در سن یک‌سالگی در اثر حادثه‌ای درون دستگاه مخلوط کن مرغداری که پدرش سرپرست آن بود افتاد و پای راست خود را از بالای زانو و پای چپ خود را از زیر زانو از دست داد. او از سنین پایین فعالیت ورزشی خود را آغاز کرد بطوریکه از دوران راهنمایی تا دبیرستان در رشته والیبال ایستاده فعالیت می‌کرد و پس از آن با دعوت نایب‌رئیس هیئت والیبال مشهد به والیبال نشسته روی آورد و توانست جزو اولین نفرات تیم ملی والیبال نشسته بانوان ایران باشد اما پس از ۷ سال فعالیت در این رشته سرانجام به دلیل ساییدگی کمر که از عوارض استفاده از پروتز بالای زانو است مجبور به رها کردن والیبال نشسته شد. سپس در سال ۱۳۸۲ به صورت حرفه‌ای تیراندازی با کمان را آغاز کرد.

راضیه شیرمحمدی در سال ۱۳۷۵ ازدواج کرد و دارای دو فرزند بود. او در سال ۱۳۹۳ برای مدت یکسال به دلیل مراقبت از فرزندش اعلام بازنشستگی کرد اما پس از یکسال با تغییر رشته از ریکرو به کامپوند به میدان‌های قهرمانی بازگشت.

این بانوی قهرمان در شامگاه ۳ تیرماه ۱۳۹۸ بر اثر سکته قلبی در مشهد درگذشت.

 

انتهای پیام//م.م.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار