ولیعهد امارات پس از ۱۰ سال با اردوغان دیدار کرد + فیلم

ولیعهد امارات پس از ۱۰ سال به ترکیه رفت و از سوی رجب طیب اردوغان مورد استقبال قرار گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی بعد از ده سال امروز (چهارشنبه) وارد آنکارا، پایتخت ترکیه شد تا با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور گفتگو کند. اردوغان از میهمان اماراتی خود در فرودگاه آنکارا استقبال کرد سپس برای گفت‌وگو به کاخ ریاست‌جمهوری ترکیه رفتند.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام ترکیه‌ای که نامش فاش نشد، اعلام کرد: ترکیه و امارات قبل از آغاز مذاکرات اردوغان و محمد بن زاید بسته‌ای از توافقات دوجانبه در زمینه‌های انرژی، سرمایه گذاری‌های فنی، بنادر دریایی و لجستیک را منعقد خواهند کرد.

این مقام ترکیه‌ای درخصوص دیدار ولیعهد امارات و رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد این گفت‌وگو‌ها در خصوص تفاهم نامه‌هایی است که بین یک هلدینگ متعلق به دولت ابوظبی، صندوق سرمایه گذاری مستقل ترکیه، دفتر سرمایه‌گذاری ریاست جمهوری ترکیه و سایر شرکت‌های ترکیه قرار است به امضا برسد.

منابع آگاه دیگر فاش کردند: شهاب کوچی اوغلو، رئیس بانک مرکزی ترکیه در حال دیدار با مقامات اماراتی در مقر ریاست جمهوری ترکیه برای گفت‌وگو‌های اولیه درباره معامله احتمالی «سوآپ» است.

روابط آنکارا و ابوظبی از ده سال پیش تاکنون دچار فرازونشیب‌هایی بوده است که مهم‌ترین آنان حمایت ترکیه از قطر در ماجرای بحران شورای همکاری خلیج فارس، پرونده‌های لیبی، سوریه و یمن، اتهامات متقابل به جاسوسی و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

در پی کاهش تنش میان ترکیه و امارات ۳۰ اوت نیز بن زاید با اردوغان تماس تلفنی برقرار کرده و با او در خصوص مسائل مختلفی گفتگو کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار